کد خبر: 30250
A

نشست معاونان وزرای خارجه آمریکا، کره‌جنوبی و ژاپن درباره کره شمالی

دیپلمات‌های آمریکا، کره جنوبی و ژاپن امروز (چهارشنبه) در سئول با یکدیگر دیدار کرده تا به بررسی واکنشی در قبال تسریع اقدامات کره شمالی در گسترش برنامه تسلیحات اتمی خود بپردازند.

نشست معاونان وزرای خارجه آمریکا، کره‌جنوبی و ژاپن درباره کره شمالی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و  به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، جان سولیوان، معاون وزیر خارجه آمریکا و شینسوکه سوگیاما، همتای ژاپنی‌ او پیش از سفر به سئول برای دیدار با "لیم سونگ نام"، معاون وزیر خارجه کره جنوبی با یکدیگر در توکیو دیدار کرده و بر یافتن راه‌های بیشتر برای اعمال فشار بر پیونگ یانگ متعهد شدند.

مذاکرات در سطح معاونان وزیر خارجه این سه کشور زمینه‌سازی برای دیدار و مذاکره وزرای خارجه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی محسوب می‌شود.

مذاکرات فراگیر برای بررسی وضعیت اتمی کره شمالی و توقف فعالیت‌های اتمی و موشکی این کشور مدتهاست متوقف شده است. آخرین دور مذاکرات شش جانبه در 2008 برگزار شد، پیش از آزمایش دوم اتمی کره در مه 2009 صورت گرفت. از آن زمان تاکنون مذاکرات متوقف شده است.

مذاکرات سئول در حالی برگزار می‌شود که آمریکا و کره جنوبی رزمایش‌های مشترک دریایی انجام داده‌اند که خشم پیونگ یانگ را در پی داشته است.

کره شمالی در ماه‌های اخیر آزمایش‌های موشکی و تسلیحاتی انجام داده است.

معاون وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار و مذاکره با همتای ژاپنی خود در توکیو گفت که تمرکز وزارت خارجه آمریکا بر دیپلماسی برای حل مشکل اتمی و تسلیحاتی کره شمالی است.

سخنگوی وزارت خارجه ژاپن نیز پیش از نشست معاونان وزرای خارجه سه کشور در سئول گفت که این متحدان به مدیریت اوضاع و یافتن راهکارهای مناسب برای خلع سلاح اتمی کره شمالی متعهد هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر