کد خبر: 30520
A

شاعری: تشریح برنامه اردکانیان برای عبور از بحران کم‌آبی/ نظر مثبت کمیسیون کشاورزی نسبت به وزیر پیشنهادی نیرو

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با بیان این‌که عبور از بحران کم‌آبی با استفاده از تجارب جهانی و دانش بومی از برنامه‌های مهم وزیر پیشنهادی نیرو است، تاکید کرد که در مجموع نظر این کمیسیون نسبت به اردکانیان مثبت است.

شاعری: تشریح برنامه اردکانیان برای عبور از بحران کم‌آبی/ نظر مثبت کمیسیون کشاورزی نسبت به وزیر پیشنهادی نیرو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی محمد شاعری با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه روز گذشته کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، اعلام کرد: باتوجه به این‌که کمیسیون کشاورزی مجلس در مباحث مربوط به وزارت نیرو، به‌عنوان کمیسیون تخصصی اصلی مطرح است، از وزیر پیشنهادی نیرو برای حضور در جلسه کمیسیون جهت ارائه برنامه‌ها و پاسخگویی به سوالات نمایندکان دعوت کردیم.

وی افزود: وزیر پیشنهادی نیرو در این جلسه، راهکارهای جامعی برای رفع بحران مشکلات آبی کشور ارائه کرد و این درحالی بود که بخش عمده‌ای از برنامه‌های اردکانیان معطوف به اجرای ‌برنامه‌های ششم توسعه است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به برخی از اهم مواردی که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت، گفت: صرفه‌جویی در منابع آبی، تعادل‌بخشی میان صنایع و مصارف، تصفیه فاضلاب و استفاده از منابع آبی غیرمتعارف همچون شیرین‌سازی آب خلیج فارس و استفاده از آن در بخش مرکزی ایران برخی از این محورها بود. همچنین مباحثی درباره تامین آب شرب مناطق روستایی و عشایر، تامین حق‌آبه تالاب‌ها نیز در این جلسه مطرح شد.

شاعری در پایان تصریح کرد: رفع چالش آبی در کشور با استفاده از تجارب جهانی و دانش بومی بخش مهمی از برنامه‌های اردکانیان در وزارت نیرو بود که در جلسه امروز نیز مورد اشاره قرار گرفت و درمجموع به نظر می‌رسد، نظر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی نیرو مثبت است.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر