کد خبر: 30565
A

محسن رضایی به بارزانی: شتر دیدی ندیدی/واکنش مقام بلندپایه نظامی ایران به تعلیق همه‌پرسی کردستان عراق

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه سیمای قدرت جهانی آمریکا از دست رفته است، گفت: آمریکایامروز دیگر سیمای قدرت جهانی چند دهه گذشته خود را ندارد.

محسن رضایی به بارزانی: شتر دیدی ندیدی/واکنش مقام بلندپایه نظامی ایران به تعلیق همه‌پرسی کردستان عراق

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی طی سخنانی در حسینیه ثارالله کرمانشاه، با تاکید بر اینکه جهان اسلام با یک اتحاد جدید توانسته آمریکا را در منطقه به حاشیه براند، تاکید کرد: امروز آمریکا نقشی جزئی و ضعیف و نه تعیین‌کننده در معادلات منطقه دارد.

وی اضافه کرد: داشتن قدرت نظامی کافی نیست این توانایی برای اعمال قدرت است که اهمیت دارد و امروز این خاصیت از آمریکا گرفته شده و این آثار زوال شتابدار قدرتی مثل آمریکا است.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا ، افزود: اعتراف به شکست در سخنان رئیس جمهور آمریکا دیده می‌شد. در کنار ظاهر تهاجمی رئیس جمهور آمریکا محتوای سخنانش نشان از یک شکست آشکار می داد که امروز عامل ناکارآمدی نظام سیاسی آمریکا شده است.

سلامی افزود: دیگر از گزینه نظامی در اظهارات رئیس جمهور آمریکا خبری نبود و این صحبت ها حکایت از ظهور یک قدرت جدید اما مهار ناپذیر در ایران اسلامی می دهد که توانسته میدان نفوذ سیاسی خود را باز و برای مسلمانان به یک تکیه گاه قدرتمند تبدیل شود.

سلامی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب بکار گرفته‌اند، گفت: در طول چهار دهه گذشته ایران اسلامی نقطه تمرکز راهبردی قدرت های بزرگ جهان بوده، زیرا آنها از اینکه یک قدرت مستقل با الگوی ولایت فقیه با پیام عدالت، آزادی و استقلال در پی بازیابی هویت دینی مسلمانان است به طور جدی نگرانند.

سلامی با اشاره به ناکام ماندن تلاش های دشمنان برای کشاندن ایران اسلامی به انزوا عنوان کرد: ایران اسلامی از تمامی توطئه های دشمنان سربلند بیرون آمده است. واقعیت این است که هرچه دشمنان فتنه های مخرب برای ضربه زدن به نظام طراحی کرده‌اند، اما نتایج آن خفت بار و شکست های آشکار دشمنان بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه سپس دفاع مقدس را تجلی‌گاه شکوه ملت ایران در مقابل قدرت های بهم فشرده دنیا عنوان کرد و افزود: ائتلاف سیاسی قدرتمند نانوشته دشمنان در کنار محدودیت های اقتصادی و تبدیل کردن ارتش صدام به یکی از چهار ارتش قدرتمند دنیا هم نتوانست دشمنان را به اهداف خود برای نابودی اسلام و انقلاب نزدیک کند.

سلامی بیان کرد: استکبارجهانی می خواست خاورمیانه ای بسازد که در آن دین کاملا از سیاست جدا بوده و از این طریق مسلمانان را به مهره های پیشرفت خود تبدیل کند و به یک قدرت بلامنازع در دنیا تبدیل شود، در حالیکه بر عکس این حالت اتفاق افتاد و قدرت انقلاب اسلامی پیش رفت. امروز خبر تعلیق همه پرسی در کردستان عراق میخ دیگری بر تابوت آمریکا و رژیم صهیونیستی کوبید.

اقدام بارزانی عاقلانه است

در همین راستا محسن رضایی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت؛

شنیده شده است که اقلیم کردستان و آقای بارزانی تصمیم گرفته‌اند به چارچوب قانون اساسی عراق برگردند. اقدام عاقلانه‌ای است. جلوی ضرر را گرفتن شجاعت می خواهد.

ضرب المثل «شتر دیدی ندیدی» مناسب بازگشت به برادری و امنیت است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر