کد خبر: 30708
A

نوروزی: سوال مطهری درباره دلایل حصر به صحن علنی ارجاع شد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت که آقای مطهری از پاسخ های وزیر دادگستری درباره دلایل حصر موسوی و کروبی و برگزار نشدن دادگاه قانع نشد و به همین دلیل سوال به صحن علنی ارجاع شد.

نوروزی: سوال مطهری درباره دلایل حصر به صحن علنی ارجاع شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و به نقل از ایسنا، حجت الاسلام حسن نوروزی اظهار داشت: وزیر دادگستری برای پاسخ به سوالات نمایندگان در جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی حاضر شد و به سوالات پاسخ داد.

وی افزود: آقای مطهری دو سوال را از وزیر دادگستری مطرح کردند، سوال اول ناظر بر دلایل حصر موسوی و کروبی بود مبنی بر اینکه آنها از سال ۸۹ در بازداشت و حصر هستند و هنوز دادگاهی برای آنها برگزار نشده است. بعد از توضیحات آقای آوایی در این باره آقای مطهری از پاسخ ها قانع نشد و قرار شد سوال برای رسیدگی در صحن علنی به هیات رییسه ارجاع شود.

نوروزی ادامه داد: سوال دیگر در مورد هنگامه شهیدی و امیر حکیمی بود مبنی بر اینکه علت زندانی بودن خانم هنگامه شهیدی چیست که وزیر اینگونه پاسخ داد که برای ایشان وثیقه صادر شده و اکنون آزاد هستند. در این باره آقای مطهری از پاسخ قانع شد.

وی اضافه کرد: سوال آقای مطهری در مورد امیر حکیمی مبنی بر این بود که امیر حکیمی به عنوان زندان امنیتی و دو تابعیتی حکم اعدام داشته و در جریان برجام آزاد شده است. او بعد از آزادی علیه جمهوری اسلامی ایران شکایت کرده و به دلیل این شکایت حدود ۶۰۰ میلیون دلار ایران محکوم شده است لذا سوال این است که چرا یک فردی زندانی و بعد اینگونه آزاد می شود و چرا تحقیقات لازم صورت نمی گیرد؟

نوروزی گفت که قرار شد وزیر دادگستری در این رابطه تحقیقات بیشتری انجام داده و توضیحاتی به آقای مطهری داده شود لذا از این پاسخ قانع نشد ولی اعلام نظر منوط به توضیحات بیشتر شد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: خانم زرآبادی سوالی در مورد دلیل تشکیل نشدن کانون های مشاوره خانواده در دادگاه های خانواده پرسید که قرار شد وزارت دادگستری و مجلس در این باره پیگیری های لازم را انجام دهند.

وی در پایان گفت: سوال دیگر را نماینده سبزوار درباره موضوع تیراندازی در یکی از روستاهای سبزوار پرسید. قرار شد وزیر بعد از مکاتبات و تحقیقات لازم از مسئولان استانی دلایل را توضیح دهد.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر