کد خبر: 30714
A

نمازی: در موضوع سپنتا نیکنام مجلس باید حرف اول و آخر را بزند

یک عضو حزب کارگزاران سازندگی ایران تاکید کرد که در رابطه با موضوع لغو عضویت سپنتا نیکنام از شورای شهر یزد حرف اول و آخر را مجلس باید بزند.

نمازی: در موضوع سپنتا نیکنام مجلس باید حرف اول و آخر را بزند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی‌محمد نمازی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به لغو عضویت سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد گفت: ایشان براساس قانون انتخابات شوراها در انتخابات کاندیدا شده و صلاحیتش مورد بررسی قرار گرفته و نهایتا رای آورده است.

وی ادامه داد: مسئولیت تفسیر قوانین مصوبه مجلس نیز با خود مجلس است و شورای نگهبان باید تفسیر اصول قانون اساسی را داشته باشد، بنابراین مجلس است که باید حرف اول و آخر را بزند و حتی من ناراحت شدم که آقای لاریجانی این موضوع را به شورای حل اختلاف ارجاع داد، چرا که ایشان براساس قوانین مجلس باید عمل کند.

این نماینده پیشین مجلس خاطر نشان کرد: شورای نگهبان دلیلی آورده بود و گفته بود که درست نیست در جایی که اکثریت آنجا مسلمان هستند،‌ یک اقلیت برای آن‌ها برنامه تهیه کند،  در حالی که در مجلس شورای اسلامی نمایندگان اقلیت‌ها به تمامی طرح‌ها و لوایح رای موافق یا مخالف می‌دهند نه اینکه فقط به لوایح خاص اقلیت‌ها رای دهند.

نمازی تاکید کرد: از سوی دیگر از نظر مسائل سیاسی، منطقه‌ای و بین المللی نیز ما با این روش خوراک تبلیغاتی برای غرب درست‌ می‌کنیم و آنها به راحتی می‌گویند که مشکل اقلیت‌ها در ایران حل نمی‌شود.

این عضو حزب کارگزاران سازندگی همچنین گفت: در قانون اساسی بر دموکراسی و نظر مردم بسیار تاکید شده و گفته شده که اداره کشور با اتکاء به رای مردم از طریق انتخابات است. بنابراین این تفسیر شورای نگهبان به مصلحت کشور نیست و از لحاظ قانونی نیز عضویت سپنتا نیکنام، درست است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر