کد خبر: 30733
A
سرپرست دفتر آسوشیتدپرس در تهران:

اخبار شبکه‌های اجتماعی رسانه‌ها را بی اعتبار می‌کند

سرپرست دفتر آسوشیتدپرس در تهران بر این باور است که امکان فریب مخاطبان از سوی شبکه‌های اجتماعی بالا است و این امر به کاهش اعتبار رسانه‌ها منجر می‌شود.

اخبار شبکه‌های اجتماعی رسانه‌ها را بی اعتبار می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «ناصر کرمی» خبرنگار و سرپرست دفتر خبرگزاری آسوشیتدپرس در تهران در نشست میز تخصصی بین‌الملل بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها شرکت کرد و به ارائه توضیحاتی درباره نحوه تولید و انتشار خبر در این خبرگزاری پرداخت.

وی با بیان اینکه رشد و گسترش تکنولوژی بر نحوه خبر نویسی در این رسانه تاثیرگذار بوده است، گفت: همواره به ما می‌گویند که به نوعی خبر بنویسید که یک کشاورز در کوچک‌ترین روستا نیز با خواندن آن خبر متوجه مفهوم آن شود.

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص خط مشی تولید و انتشار خبر در این رسانه پرداخت و گفت: نقش ما به عنوان خبرنگار، پایه اول حرکت علمی و اجتماعی در جهان است.

وی با ذکر مثالی از فریب رسانه‌ها از طریق انتشار اخبار جعلی گفت: برخی از اخباری که در شبکه‌های اجتماعی و بدون ذکر هیچ منبعی منتشر می‌شوند، می‌توانند باعث فریب رسانه‌های رسمی و حرفه‌ای شود؛ اقدامی که می‌تواند به پایین آمدن اعتبار این رسانه‌ها منجر شود.

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها هم اکنون در محل مصلای تهران در حال برگزاری است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر