کد خبر: 30774
A
سخنگوی سپاه پاسداران به دیده بان ایران خبر داد؛

هدف آمریکا از اتخاذ تحریم بر علیه ایران ایجاد چالش روانی در بین مردم و دولت و همچنین قدرت نمایی در جهان است/ زاویه ایجاد شده بین دولت دکتر روحانی و سپاه پاسداران شایعه ای بیش نیست

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، در خصوص تحریم های اخیر آمریکا در قبال سپاه پاسداران گفت: تمامی موفقیت هایی که سپاه در این مدت کسب کرده و آنها را در منطقه به کار گرفته در زیر سایه همین تحریم ها شکل گرفته است چراکه سپاه و بطور کلی تمامی نیروهای مسلح انقلاب اسلامی و مدافعین این مرز و بوم همواره مورد تحریم آمریکایی ها بوده و هستند.

هدف آمریکا از اتخاذ تحریم بر علیه ایران ایجاد چالش روانی در بین مردم و دولت و همچنین قدرت نمایی در جهان است/  زاویه ایجاد شده بین دولت دکتر روحانی و سپاه پاسداران شایعه ای بیش نیست

در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، سردار رمضان شریف با حضور در غرفه پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران در خصوص تحریم های اخیر آمریکا برای سپاه و مشکلات ایجاد شده برای سپاه و قرارگاه ها به جهت اتخاذ و انجام این تحریم به خبرنگار دیده بان ایران گفت: تمامی موفقیت هایی که سپاه در این مدت کسب کرده و آنها را در منطقه به کار گرفته در زیر سایه همین تحریم ها شکل گرفته است چراکه سپاه و بطور کلی تمامی نیروهای مسلح انقلاب اسلامی و مدافعین این مرز و بوم همواره مورد تحریم آمریکایی ها بوده و هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: موضوع تحریم صنایع دفاعی از تحریم های اقتصادی مهم است زیرا در واقع تجهیزات دفاعی که در کشور مورد نیاز ماست، بسیار خاص و مهم است. به هر حال در حوزه سازندگی کشور با وجود تحریم های چندین ساله آمریکا، روند کار سپاه به طور کلی مختل نشده است. البته لازم به ذکر است که بسیاری از قطعات و تجهیزات دفاعی توسط خود سپاه پاسداران ساخته  می شود و ما به لحاظ فنی کاملا خودکفا هستیم  هر چند ساخت برخی از قطعات و هزینه و نیروی مصرفی آن چندان به صرفه نیست  و از این لحاظ امکان اینکه تحریم ها روند حرکت ما را دچار مشکل کند وجود دارد  اما جای نگرانی وجود ندارد تحریم های اخیر بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

 

سردار شریف در رابطه با هدف آمریکا از ایجاد تحریم های اخیر برای سپاه پاسداران کشور بیان کرد: بنده معتقدم آمریکا به دو منظور سپاه را مورد تحریم خود قرار داده است. اولین مورد این است که می خواهند مردم و اقتصاد کشور را تحت فشار روانی  و یا چالش روانی قرار دهند.  دومین مورد هم این است که این است که ایران در چند دهه اخیر قدرت منطقه را در دست گرفته است و این نوعی تهدید برای آمریکا و دولت آن محسوب می شود و ترامپ به نمایندگی از کشور خود ناچار به اعلام تحریم به منظور پرقدرت نشان دادن خود است و در واقع به وسیله این خبر ترامپ قصد جلب توجه و قدرت نمایی در جهان را داشت.

 

وی همچنین ادامه داد: مطابق ادوار پیشین، مردم و دولت نیرومند ایران اسلامی از این تحریم ها به نحو احسنت استفاده خواهند کرد که این مسئله را رهبر انقلاب، نمایندگان مجلس، هیئت دولت و تمامی دولتمردان به نوعی در این چند روز اخیر رسانه ای و آنرا اعلام داشته اند.

 

 

سخنگو سپاه پاسداران در مورد این موضوع که مدتی است رسانه های ضد انقلابی سعی دارند تا به مردم بفهمانند سپاه با دولت یازدهم و همچینی دولت دوازدهم زاویه دار است. به طور کلی رابطه این نهاد با دولت تدبیر و امید چگونه است، تصریح کرد: سپاه یک مجموعه با ثباتی است در افعال و رفتاری که انجام می دهد و در واقع خط مشی کاری آن، منظم و طبق قوانین تعریف شده است. قانونمند ترین نهاد جمهوری اسلامی ایران، سپاه است چرا که مسئولیت عطیم و خطیر به نمایندگی از مردم را بر عهده دارد.

 

وی افزود: رفتار سپاه با دولت ها تابع همان قوانین منظم و تعریف شده است. حال می خواهد دولت سازندگی باشد یا دولت اصلاحات یا دولت احمدی نژاد و یا دولت روحانی. مبنای اولیه سپاه هم کمک به دولت هاست. اما بسیاری از دولت ها از سپاه و توانمدی های آن کمتر استفاده می کنند. به عنوان مثال نیروهای بسیج از توانمند ترین نیروهای سپاه پاسداران است که بسیاری از دولت ها از آن کمتر استفاده می کنند.

 

همچنین شریف اظهار کرد: در دولت آقای روحانی تاکنون زاویه خاصی با سپاه دیده نشده است و اهداف افرادی که سعی در گسترش این شایعه دارند، میتواند دلالت بر بهره برداری های انتخاباتی در مدت زمان برگزاری انتخابات و بخش دیگر آن مرتبط با افراد ضد انقلاب که در خارج از کشور سکونت دارند و هدف آنها ایجاد اختلاف و افتراق بین سپاه و دولت و به طور کلی ارکان متفاوت نطام است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر