کد خبر: 30795
A

انتقاد اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه از واکنش آنکارا به اظهاراتش

پس از آنکه دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد علیه اظهارات سخنگوی حزب اپوزسیون "مردم جمهوری‌خواه" که در آن رئیس جمهور این کشور را یک دیکتاتور فاشیست خطاب کرده بود، اقدام قانونی انجام می‌دهد، این سخنگو به شدت انتقادات وارد شده به این اظهاراتش را محکوم کرد.

انتقاد اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه از واکنش آنکارا به اظهاراتش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نوشته روزنامه حریت، بولنت تزجان، سخنگوی حزب اپوزسیون "مردم جمهوری‌خواه" پس از نشست هیات مرکزی اجرایی حزبش گفته بود: در ترکیه دموکراسی وجود ندارد. آنچه ما می‌گوییم این است که دولت ترکیه یک دیکتاتوری فاشیست است. مردم باید نام واقعی دولتشان را بدانند و ما به گفتن این مساله به مردم ادامه می‌دهیم.

تزجان به خاطر اظهاراتی که روز دوشنبه در جریان یک سخنرانی مطرح کرد از سوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه به مقامات قضایی ارجاع داده شد.

حسین آیدین، وکیل رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: ما در دفتر دادستان عمومی آنکارا شکایتی را علیه تزجان تنظیم کرده و او را به توهین به رئیس جمهور متهم کردیم. دفتر دادستان عمومی آنکارا این شکایت را پذیرفت و در حال حاضر تحقیقات کیفری آغاز شده است.

آیدین همچنین اعلام کرد که اردوغان شکایت کیفری را علیه تزجان تنظیم کرده و خواستار دریافت غرامت شده است.

وی گفت: اظهارات تزجان فراتر از محدودیت های آزادی بیان است و به عنوان توهین تلقی می‌شوند. قطعا این اظهارات پیامدهای حقوقی در چهارچوب قانون به همراه خواهند داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر