کد خبر: 30851
A
مراسم ۱۳ آبان برگزار شد

قرائت بیانیه در مقابل لانه جاسوسی آمریکا +متن

-مراسم پرشور راهپیمایی ۱۳ آبان در تهران در مقابل لانه جاسوسی و سفارت سابق آمریکا در خیابان آیت‌الله طالقانی تهران برگزار شد.

قرائت بیانیه در مقابل لانه جاسوسی آمریکا +متن

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ همزمان با سی و هشتمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره)، ویژه برنامه سیزدهم آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سراسر کشور برگزار می شود.

از ساعتی پیش، خیابان آیت الله طالقانی و خیابان های منتهی به آن، شاهد حضور حضور پرشور و نشاط دانش آموزان و دانشجویان تهرانی در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است. در این مراسم موشک دوربرد سپاه به نمایش درآمد.

این راهپیمایان با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و شعار هر مسلمان مرگ بر آمریکا همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آنها تصاویر امام خمینی(ره) قرار گرفته است و در برخی دیگر از آنها شعارهای من سپاهی هستم، آمریکا به معنای واقعی کلمه دشمن خبیث است و همچنین در دست داشتن پرچم‌های ایران در مقابل لانه جاسوسی آمریکا گردهم آمده و مراسم 13 آبان را با فریادهای مرگ بر آمریکا زنده کردند.

وزیر کشور نیز در پیامی به مناسبت روز ۱۳ آبان این روز را یادآور به زانو درآمدن دیو استعمار و کوتاه کردن دست استکبار جهانی از کشور برشمرد. متن این پیام به شرح ذیل است؛

روز ۱۳ آبان که در تاریخ انقلاب اسلامی و تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری گردیده، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و برگ زرینی از حماسه آفرینی دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز است. در این روز دانشجویان متعهد و انقلابی ایران توانستند در امتداد خون شهدای دانش‌آموز و دانشجو، با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، قدرت شکست‌ناپذیری طاغوت زمان را درهم شکنند و فریاد ظلم‌ستیزی ایرانیان را در صحنه‌های بین‌المللی طنین‌انداز نمایند.

واقعه سیزده آبان که به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی، انقلاب دوم نامیده شد، یادآور به زانو درآمدن دیو استعمار و کوتاه کردن دست استکبار جهانی از کشور عزیزمان، ایران اسلامی است. این روز که به راستی روز پایداری ملت در برابر امریکای شیطان صفت می‌باشد، به دل‌های مومنان جسارت، استکبارستیزی و درس شهادت و دلیری آموخت و به همه مظلومان جهان ثابت کرد؛ با عزم راسخ ولو با دستان خالی می‌توانند چپاولگران و ظالمان را به زباله‌دانی تاریخ بسپارند.

دولتمردان آمریکا در طول تاریخ به انحای مختلفی اقدام به دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نموده‌اند که نمونه اخیر آن عدم پایبندی به توافق چندجانبه برجام و تعهدات بین‌المللی آنها بود، که این خود نشان از خوی استکباری و غیر قابل اعتماد بودن آنها در نظام بین‌المللی است.

ناگزیر فردای انقلاب به دست نسل جوان سپرده خواهد شد این تجربه گرانسنگ استکبار ستیزی، تکلیف سنگینی هم بر دوش اصحاب علم و دانش و هم مسئولان و سیاستگذاران ایران اسلامی می‌نهد و ما را به این حقیقت رهنمون می‌‌سازد که؛ با تکیه بر تعهد، کسب تخصص و دانش همراه با ایمان، مسیر مقدس امام راحل و شهدای راه استقلال و آزادی را ادامه دهیم.

به نمایندگی از جامعه بزرگ وزارت کشور، این روز بزرگ را به یکایک ملت ایران تبریک و تهنیت عرض نموده و برای آنها استمرار ایستادگی در مسیر حق و ثبات قدم در راه استکبارستیزی را مسئلت دارم.

بیانیه گرامیداشت 13 آبان

همچنین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای 13 آبان ماه را مظهر استکبارستیزی ملت ایران و عامل وحدت ملی و هوشمندی آنان در برابر شیطان بزرگ و توطئه‌های جدید و ترفندهای پیچیده متحدان اروپایی آمریکا برای فریب دادن ایران اسلامی دانست.

 در ابتدای این بیانیه آمده است: 13 آبانماه در حافظه تاریخی ملت ایران یادآور رخدادهای مهم و آموزنده‌ای است که رمزگشایی از هر یک از این رخدادها خواهد توانست چرایی تقابل آمریکا با انقلاب اسلامی و فلسفه شعار "مرگ بر آمریکا"ی ایرانیان را تبیین و آشکار سازد.

این بیانیه می‌افزاید:وقایع سه گانه "تبعید حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) به ترکیه در سال 1343"، "کشتار وحشیانه و به شهادت رساندن دانش آموزان انقلابی توسط دژخیمان رژیم شاه" و "تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(رحمة الله علیه)در سال 1358 وحوادث دیگری که در سیاهه جنایات و خباثت‌های آمریکا علیه ملت ایران قرار دارد مانند آنچه در کودتای 28 مردادماه 32 و جنگ تحمیلی 8 ساله صدام علیه جمهوری اسلامی پدید آمد، بیانگر عمق کینه کاخ سفید و هیأت حاکمه آمریکا از اسلام و مقاومت ایرانیان در برابر استکبار جهانی و ظلم و ستم آمریکایی است.

این بیانیه بازخوانی مصاف تاریخی و راهبردی ملت ایران در برابر آمریکا را باعث بازتولید روح انقلابی، مقاومت و ذلت ناپذیری آنها در عرصه‌ی مبارزه بی‌امان با نظام سلطه و استکبار قلمداد و تصریح کرده است:آمریکا همچنان "شیطان بزرگ"، "طاغوت اعظم" و دشمن شماره یک انقلاب اسلامی و ملت ایران به شمار می‌رود و هوشمندی و هوشیاری در برابر سیاست‌ها و ترفندهای شیطانی آن، به ویژه در دوره جدید تاریخی که متحدان اروپایی را مکارانه به عرصه همراهی در تضعیف اقتدار دفاع موشکی و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی در پس موضوع "برجام" فراخوانده است، هرگز نباید مورد غفلت قرار گیرد.

در ادامه این بیانیه، 13 آبانماه فرصتی برای برجسته‌سازی وحدت و یک صدایی ملت و مسئولین نظام در عرصه آمریکاستیزی و صیانت از منافع و مصالح ملی و تأکید بر تداوم مسیر آرمانی حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) و انقلاب اسلامی با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بومی و ایرانی توصیف و خاطرنشان شده است:بصیرت، هوشمندی، دشمن شناسی، ولایتمداری و حضور بالنده، انقلابی و به هنگام ملت ایران در صحنه‌های نیاز و هنگامه‌های خطر و تعیین سرنوشت، رمز پیروزی انقلاب و نظام اسلامی برای عبور موفق کشور از بحران‌ها و چالش‌های تولید شده توسط نظام سلطه و صهیونیسم بین‌الملل است و به فضل الهی، ملت بزرگ ایران اسلامی با داشتن این مؤلفه‌های قدرت در شرایط پیچیده و حساس نیز بر جبهه دشمن غلبه خواهند کرد و درخشش و پیش روندگی ایران اسلامی به سمت اهداف و آرمان‌های متعالی انقلاب و شهیدان گرانقدر تضمین خواهد شد.

این بیانیه در پایان با دعوت از اقشار و آحاد مختلف ملت عاشورایی و انقلابی ایران به ویژه نسل فهیم و بصیر جوان کشور برای حضور گسترده و انقلابی در آیین‌های گرامیداشت یوم الله 13 آبانماه و طنین انداز کردن شعارهای "هیهات من الذله" و "مرگ بر امریکا" و نمایش تمام عیار بیداری و سازش‌ناپذیری خود در برابر جبهه دشمن، تأکید کرده است:بی تردید در شرایطی که آمریکا و متحدان اروپایی کاخ سفید با به کارگیری مکر و حیله گری‌های پیچیده و مدرن درصدد ایجاد شکاف و تزلزل در اراده و محاسبات تاریخ ساز کشور برآمده اند و با تحریم و تهدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی _ این سپر دفاعی نفوذناپذیر و مقتدر ایران عزیز ـ تضعیف اقتدار موشکی و پشتیبانی از مقاومت اسلامی منطقه را در عین حفظ پوسته "برجام" در دستور کار قرار داده اند، فصل‌الخطاب دانستن منویات و مواضع مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) و حرکت با قطب نمای ولایت فقیه در تمامی زمینه ها و عرصه های راهبردی کشور خواهد توانست ضمن تقویت هر چه بیشتر وحدت و انسجام ملت سلحشور ایران اسلامی، روزنه‌های امید دشمنان را مسدود و رؤیاهای شیطانی آنان را همچنان باطل سازد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر