کد خبر: 30862
A

انتقادها از سعدالحریری به دلیل اعلام استعفایش از خاک عربستان‌سعودی

نخست وزیر لبنان ساعتی پیش در حالی که در عربستان سعودی به سر می برد، استعفای خود را از سمتش اعلام کرد. در نخستین واکنش ها، برخی از سیاستمداران لبنانی نسبت به این استعفا و بویژه اعلام آن در عربستان سعودی ابراز تاسف کردند.

انتقادها از سعدالحریری به دلیل اعلام استعفایش از خاک عربستان‌سعودی

دیده بان ایران: در پی استعفای الحریری، ریاست جمهوری این کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که الحریری که در عربستان سعودی به سر می برد در تماس تلفنی استعفای خود را به اطلاع «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور رسانده است.

ریاست جمهوری لبنان روز شنبه اعلام کرد که عون برای اطلاع یافتن از دلایل استعفا منتظر بازگشت سعد الحریری از ریاض به بیروت است.

سعد الحریری کمتر از یک سال پیش برای دومین بار در جایگاه نخست وزیری لبنان قرار گرفته بود.

در واکنش بسیاری از سیاستمداران لبنانی از اینکه الحریری استعفایش را از عربستان سعودی اعلام کرد انتقاد کردند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.

«وئام وهاب» رئیس حزب توحید عربی: استعفای الحریری در زمان کنونی تاسف بار است اما سوال اینجاست که چرا وی استعفای خود را از ریاض اعلام کرد؟ آیا وی در حبس خانگی قرار داده شده و از وی خواسته شده تا استعفا کند؟

«زیاد الاسود» نماینده پارلمان: هیچ توجیهی برای اعلام استعفای الحریری از عربستان وجود ندارد/ حرف هایی که از سعودی ها شنیدیم نشان می داد که عربستان به دنبال ایجاد مشکل در لبنان است.

شبکه «المیادین» به نقل از منابع وزارتی در لبنان: استعفای الحریری در عربستان سعودی تحت تاثیر فشارهای فراوانی است که بر او وارد شده است.

نقولا توینی وزیر کابینه لبنان: اعلام استعفای الحریری از داخل عربستان سعودی عجیب است.

«طلال ارسلان» وزیر: استعفای الحریری به این شکلی که انجام گرفت مشکوک است و این تردید را ایجاد می کند که آیا الحریری برای اعلام استعفا تحت فشار قرار گرفته است؟ باید اصول قانون اساسی در اعلام استعفا مراعات می شد. محتوای بیانیه استعفا نشان می دهد که فشارهایی در کار بوده است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر