کد خبر: 30912
A

تکرار ادعاهای ائتلاف سعودی علیه ایران

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بار دیگر با تکرار ادعاهای خود ایران را به تسلیح موشکی انصار الله یمن متهم کرده است.

تکرار ادعاهای ائتلاف سعودی علیه ایران

ه گزارش «اسپوتنیک»، «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان مدعی شد که حمایت ایران از انصار الله عامل اصلی حملات اخیر انصار الله است.

وی ادعا کرده که تجهیزات نظامی که انصار الله اخیرا مورد استفاده قرار داده در ذخایر تسلیحاتی یمن وجود نداشته و ایرانیان فناوری موشکی را به یمنی ها داده اند.

این مسئول نظامی سعودی بار دیگر اتهامات این کشور در خصوص انتقال سلاح و تجهیزات نظامی به یمن را مطرح کرده و مدعی شده که این تجهیزات نظامی به وسیله کشتی های ایرانی به یمن ارسال شده است.

ارتش یمن روز شنبه یک موشک بالستیک به سوی فرودگاه ملک خالد در ریاض شلیک کرد که این موشک به هدف اصابت کرده است، با این حال ریاض مدعی شده که سامانه دفاع موشکی این کشور این موشک را خنثی کرده است.

پیشتر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هم که در حال سفر به توکیو بود در جمع خبرنگاران در خصوص حمله موشکی انصار الله به ریاض مدعی شده بود که ایران به عربستان حمله کرده و در این زمینه گناهکار است.

این در حالی است که «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصار الله اخیرا در گفتگو با شبکه خبری الجزیره گفته بود که تجهیزات موشکی انصار الله بخشی از ذخایر تسلیحاتی این کشور بوده که طی جنگ عربستان علیه یمن به وسیله نیروهای داخلی ارتقا داده شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر