کد خبر: 30919
A
جعفرزاده ایمن‌آبادی:

جای خالی «افسران» فراکسیون امید در میان چند «ژنرال» و «سرباز»/ راه مذاکره با امیدی‌ها بسته است

جعفرزاده ایمن‌آبادی : متاسفانه امیدی‌ها اهل تعامل نیستند و هنوز کسی از اعضای این فراکسیون را نمی‌شناسم که در زمان رای‌گیری‌های صحن با ما وارد مذاکره شود. این در حالی است که حتی اصولگرایان نیز برای اینکه اهداف و برنامه هایشان را به پیش ببرند با ما وارد تعامل می‌شوند.

جای خالی «افسران» فراکسیون امید در میان چند «ژنرال» و «سرباز»/ راه مذاکره با امیدی‌ها بسته است

دیده بان ایران: غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگویی با اشاره به برخی انتقادها نسبت به عدم همراهی تعدادی از اعضای «لیست امید» با این فراکسیون در مجلس دهم و تاسیس فراکسیونی به‌عنوان «مستقلین ولایی» اعلام کرد: واقعیت این است که از همان روز نخست که وارد مجلس شدیم، احساس‌مان این بود که قول و قراری که در انتخابات با مردم داشتیم، با این فراکسیون امید محقق نمی‌شود.

شکاف در فراکسیون امید

وی در تشریح دلیل این دیدگاه و توضیح مشکل فراکسیون امید در عدم تحقق اهداف خود گفت: دلایل بسیاری وجود دارد که چندان تمایل به اظهارنظر درباره آن ندارم. قطعاً برای همه اعضای این فراکسیون احترام خاصی قائلم و آن‌ها را دوست و همکار خود می‌دانم اما واقعیت این است که به اصطلاح یک نوع «گپ»‌ یا «شکاف» در این فراکسیون دیده می‌شود.

جای خالی «افسران» فراکسیون امید در میان چند «ژنرال» و «سربازان»

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کار در مجلس ساز و کار و شرایط خاص خود را دارد، تاکید کرد: متاسفانه فراکسیون امید از آن جاذبه لازم برای جلب نظر نمایندگان و البته مردم برخوردار نیست و این درحالی است که چند ژنرال و تعدادی سرباز در این فراکسیون فعال هستند اما به قول معروف این فراکسیون افسر ندارد.

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تصریح کرد: معتقدم اگر افراد دیگری نیز جذب هیات رییسه فراکسیون امید می‌شدند، هم‌اکنون وضعیت این فراکسیون به این شکل نبود و قطعاً کارایی این جمع به‌مراتب بیشتر می‌شد و علاوه بر آن، انگیزه برای جذب دیگر نمایندگان برای حضور در این فراکسیون نیز بیشتر می‌شد.

لزوم استفاده از ظرفیت افراد موثری همچون تاجگردون

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به این سوال که جای چه‌کسانی را در این فراکسیون خالی می‌بیند، گفت: واقعاً مسئله افراد خاص نیست اما شخصاً فکر می‌کنم تاجگردون فردی عاقل، کاردان و موثر در مجلس است؛ معلوم نیست چرا از ظرفیت افرادی همچون تاجگردون که مجلس را می‌شناسد در هیات رییسه فراکسیون امید استفاده نمی‌شود.

فراکسیون امید چه فراکسیون سیاسی است که حتی درباره وزرا اعلام‌نظر صریح نمی‌کند

وی با اشاره به نحوه عملکرد فراکسیون امید در جریان رای‌اعتماد به وزرای پیشنهادی علوم و نیرو اعلام کرد: شخصاً متوجه نشدم که چرا فراکسیون امید نظر خود را به‌صورت صریح درباره غلامی اعلام نکرد. متوجه نمی‌شوم که «آتش به اختیار» به چه معناست؟! این چه فراکسیون سیاسی است که حتی درباره وزیر پیشنهادی دولت هم اعلام‌نظر صریح نمی‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در فراکسیون مستقلین ولایی صبح روز یکشنبه قبل از جلسه رای‌اعتماد در مجمع عمومی رای‌گیری کردیم و اعضا به‌صورت مخفی رای دادند و همان لحظه هم آراء را شمارش کرده و نظر نهایی فراکسیون را رسماً اعلام کردیم.

فاصله میان «خودکشی»‌ و «مردانگی» سیاسی

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان این‌که برخی نمایندگان و ناظران به این اقدام فراکسیون مستقلین ولایی انتقاداتی داشتند، گفت: برخی گفتند مستقلین با این کار خود دست به «خودکشی سیاسی» زدند اما اتفاقاً معتقدیم این رویه مصداق «مردانگی سیاسی» است. خودکشی سیاسی بی‌معناست. یک گروه سیاسی باید قاعده بازی را رعایت کند و وارد بازی شود. یک بار می‌بریم و یک بار هم می‌بازیم اما به هر حال نظرمان را به صراحت به مردم اعلام می‌کنیم.

راه مذاکره با فراکسیون امید بسته است

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در پاسخ به علت عدم همراهی این فراکسیون با فراکسیون امید باوجود قرابت فکری و سیاسی اعضای این دو فراکسیون گفت: واقعیت این است که راه مذاکره با فراکسیون امید بسته است. دفعات قبل که برای مذاکره پیش‌قدم شدیم، احساس کردیم امیدی‌ها عمدتاً تمایلی به مذاکره با ما ندارند.

وی تاکید کرد: فکر می‌کنیم نه‌تنها با فراکسیون امید، بلکه حتی در مواردی با اصولگرایان مجلس در فراکسیون «نمایندگان ولایی» در مسائلی اتفاق‌نظر داریم و باید با همکاری یکدیگر فعالیت کنیم اما به نظر می‌رسد امیدی‌ها تصور می‌کنند به‌تنهایی قادر به پیشبرد اهداف خود هستند.

«امید» هنوز نتوانسته لابی‌من‌های خود را در صحن بشناسند

نماینده اعتدالی مردم رشت در مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره دیدگاهش مبنی بر فقدان «افسر» در فراکسیون امید و این‌که آیا این رویکرد به‌معنای ضعف این فراکسیون در رایزنی با نمایندگان در صحن و جلب نظر و رای آنها در موارد موردبحث در صحن علنی است، گفت: همین‌طور است؛ فقدان «افسر» در فراکسیون امید به این معنا نیز است که به اصطلاح این فراکسیون هنوز نتوانسته لابی‌من‌های خود در صحن را بشناسد و درمجموع معتقدم این فراکسیون باید این «گپ» یا «شکاف» را برطرف کند.

هیچ حرفی با پایداری‌ها نداریم...

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان تصریح کرد: متاسفانه امیدی‌ها اهل تعامل نیستند و هنوز کسی از اعضای این فراکسیون را نمی‌شناسم که در زمان رای‌گیری‌های صحن با ما وارد مذاکره شود. این در حالی است که حتی اصولگرایان نیز وارد این تعامل می‌شوند. البته پایداری‌ها هم اهل صحبت با ما نیستند و ما هم حرفی با آن‌ها نداریم اما درمیان دیگر اصولگرایان افرادی هستند که خوب لابی می‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر