کد خبر: 30930
A
نایب رئیس فراکسیون امید در گفت و گو با دیده بان ایران خبر داد:

کمیته رفع حصر با رئیس قوه قضاییه و روسای قوا دیدار می کند/ رئیس دولت اصلاحات هرگز به دادگاه احضار نشده و حکم به درخواست برخی دستگاه ها و از طرف دادستان ویژه روحانیت امضاء شده است

تابش : ما کمیته‌ای در مجلس تشکیل داده و اقداماتی را در این زمینه انجام می‌دهیم. ان‌شاءالله در چند روز آینده نیز ملاقاتی را با آیت‌الله آملی‌لاریجانی خواهیم داشت تا به گشایشی دست پیدا کنیم. ملاقات با سران سه قوه در دستور کار ماست و به رفع حصر امیدواریم.

کمیته رفع حصر با رئیس قوه قضاییه و روسای قوا دیدار می کند/  رئیس دولت اصلاحات  هرگز به دادگاه احضار نشده و حکم به درخواست برخی دستگاه ها و از طرف دادستان ویژه روحانیت امضاء شده است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران: محمدرضا تابش، نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران درخصوص اعمال محدودیت‌های جدید رئیس دولت اصلاحات گفت: اعمال محدودیت‌های جدید تأیید می‌شود. تا پیش از این به طور موردی از ایشان می‌خواستند به محفل خاصی نروند و بنا بر ملاحظات خاصی ایشان قبول می‌کردند. اما اخیرا این اعمال محدودیت‌ها مکتوب و زمان‌دار شده است، یعنی موعد سه‌ماهه‌ای برای ایشان در نظر گرفته شد که از حضور در برخی محافل و مجالس منع شوند.

 

این نماینده اصلاح طلب مجلس در پاسخ به اینکه آیا حکم دادگاه به وی ابلاغ شده است یا خیر، گفت: ابلاغیه را که به ایشان تحویل نداده‌اند، اما حکم را به ایشان نشان داده‌‌اند که از طرف دادستان ویژه روحانیت تهران امضا شده است. تابش همچنین گفت: رئیس دولت اصلاحات هرگز به دادگاه احضار نشده و حکم به درخواست برخی دستگاه ها و از طرف دادستان ویژه روحانیت امضاء و صادر شده است.

عضو فراکسیون امید در پاسخ به این سوال خبرنگار دیده بان ایران در خصوص ادعای قوه قضاییه مبنی بر اینکه ایجاد محدودیت مصوبه شورای عالی امنیت ملی است گفت:

بنابر آنچه که ما اطلاع داریم شوای عالی امنیت ملی مصوبه جدیدی درباره رئیس دولت اصلاحات  در دوره جدید یعنی از سال 92 به این سو مصوبه ای نداشته است. آنچه که برخی جریان های سیاسی به آن استناد می کنند احتمالا مربوط به دوره گذشته است که البته جزییات آن بی اطلاع هستیم و فقط احتمال می دهیم.  البته شورای عالی امنیت ملی در دوره جدید هم تلاشی برای کاهش محدودیت ها نداشته است. ما اطلاعی از دلایل ایجاد محدودیت برای آقای خاتمی نداریم و توضیحی تا کنون ارائه نشده است.

 

 

نایب رئیس فراکسیون امید همچنین درخصوص تلاش‌های فراکسیون امید  برای رفع حصر گفت: متعجبم که آقای شمخانی چطور گفتند حصری وجود ندارد، شاید در واژگان ایشان معنای حصر با آنچه ما می‌دانیم متفاوت است. به هر شکل در امر حصر پیشرفت‌هایی را شاهد بوده‌ایم و من خوش‌بینم که مجموعه نظام می‌خواهد این مسئله حل‌وفصل شود. ما باید با ابزار‌های قانونی، گفت‌وگو، تعامل و مذاکره کار را پیش ببریم. نسبت به مسائلی که می‌تواند اصل قضیه را تحت‌الشعاع قرار دهد، خودداری کنیم. او ادامه داد: ملاقات‌های آقای موسوی و کروبی انجام شده است. اما اینکه می‌گویند خواست آقای کروبی این بوده که افرادی غیر از خانواده به دیدارش بروند، نمی‌تواند درست باشد. به احتمال زیاد این خواست نظام بوده که افرادی با ایشان دیدار کنند. گشایش‌هایی برای ملاقات‌های خانواده محصوران اتفاق افتاده است. همچنین خارج‌شدن نیروهای امنیتی از منزل آقای کروبی قدم مثبتی بود.

 

تابش اضافه کرد: ما کمیته‌ای در مجلس تشکیل داده و اقداماتی را در این زمینه انجام می‌دهیم. ان‌شاءالله در چند روز آینده نیز ملاقاتی را با آیت‌الله آملی‌لاریجانی خواهیم داشت تا به گشایشی دست پیدا کنیم. ملاقات با سران سه قوه در دستور کار ماست و به رفع حصر امیدواریم.

لیست اعضای واقعی  امید با تأخیر منتشر خواهد شد

این نماینده مجلس درخصوص معرفی اعضای واقعی لیست امید نیز گفت: بنا بر ملاحظاتی، انتشار لیست امید را به تأخیر انداخته‌ایم، چراکه عده زیادی قبل از انتخابات اعلام کرده بودند که در فراکسیون امید فعالیت خواهند کرد، اما هنگام ورود به مجلس، ریزشی رخ داد. اما به واسطه اعمال محدودیت‌ها و فشار‌ها رویه محافظه‌کاری در برخی به وجود آمد. ما نیز نخواستیم دوستانمان را در معذوریت قرار دهیم، اگرچه اخلاق ایجاب می‌کند انسان به تعهدات خود پایبند باشد. مجموع این عوامل موجب تأخیر در انتشار لیست امید شد، اما در آینده این لیست منتشر خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر