کد خبر: 30938
A

نماینده مردم تهران: رویکرد وزارت کشور در انتخاب استاندار غیربومی، رویکرد قابل قبولی است

وکیلی؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با دفاع از رویکرد وزارت کشور در انتخاب استانداران غیربومی گفت: استانداران غیربومی باید با فرهنگ استانی که در آنجا مسئولیت می گیرند آشنایی داشته باشند.

 نماینده مردم تهران: رویکرد وزارت کشور در انتخاب استاندار غیربومی، رویکرد قابل قبولی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدعلی وکیلی در گفت و گو با این پایگاه، با اشاره به اینکه رویکرد وزارت کشور می تواند از اختلاف احتمالی  قومیتی در استان ها جلوگیری کند اظهار کرد: این اقدام و رویکرد وزارت کشور و توجه به تفاوت های قومیتی در  هر استان اقدام خوب و قابل قبولی است.

وی در ادامه افزود: البته باید استاندارانی انتخاب شوند که با جامعه شناسی آن استان و خرده فرهنگ های آن آشنایی داشته باشند. برای این منظور می توان از  استان های همسایه، استاندار انتخاب کرد. استاندار غیربومی باید حداقل زبان عمومی استان مدنظر خود را صحبت کنند تا مردم با آنها احساس مشترک پیدا کنند.

عضو فراکسیون امید در پایان خاطرنشان کرد: اگر استانداری با فرهنگ استانی که مسئولیت به عهده گرفته آشنا نباشد، به زمان نیاز خواهد داشت تا با جامعه شناسی، خلقیات و فرهنگ آن استان آشنا شود بنابراین اگر قرار است استانداران غیربومی انتخاب شوند، افرادی باید انتخاب شوند که از آشنایی کافی با استان موردنظر برخوردار باشند.

 


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر