کد خبر: 30940
A
ضمن "احمقانه" خواندن تهدیدهای آمریکا؛

کره‌شمالی: هیچ کس نمی‌داند "پیرمرد دیوانه کاخ سفید"کِی جنگ را آغاز می‌کند/پاسخ ترامپ را می‌دهیم

کره شمالی هشدار داد، در پاسخ به سفر دو روزه دونالد ترامپ به کره‌ جنوبی قدرت هسته‌ای خود را تقویت خواهد کرد و از سلاح هسته‌ای برای دفاع از خود در مقابل رزمایش‌های آمریکا استفاده می‌کند.

کره‌شمالی: هیچ کس نمی‌داند "پیرمرد دیوانه کاخ سفید"کِی جنگ را آغاز می‌کند/پاسخ ترامپ را می‌دهیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رودونگ سینمون، نشریه رسمی دولت کره شمالی با وعده داد به پاسخ دادن به "اقدامات خصمانه" گفت: تا زمانی که آنها حامیانش اقدامات خصمانه را علیه ما ادامه می‌دهند ما هرچه بیشتر شمشیر هسته‌ای و ارزشمند عدالت خودمان را تقویت کرده و با سلاح‌های هسته‌ای از حاکمیت و عدالت خود دفاع خواهیم کرد.

همچنین این رسانه کره شمالی تاکید کرد: آمریکا با فرستادن سه ناو هواپیمابر هسته‌ای برای انجام رزمایش مشترک با کره‌ جنوبی تنش‌ها را در شبه جزیره کره تا سطح شدیدی بالا برده است.

همچنین این روزنامه نوشت: تهدیدهای آمریکا به بسیج سلاح‌های راهبردی هسته‌ای "احمقانه" هستند و کره شمالی به تقویت "قدرت عدالت" برای جلوگیری از حملات ادامه خواهد داد.

این گزارش بعد از آن منتشر شد که آمریکا اعلام کرد: ناو هواپیمابر "یواس‌اس رونالد ریگان" در رزمایش مشترکی با کشتی‌های جنگی ژاپن و هند در نزدیکی منطقه شرکت کرده است و بعد از آن به جمع دو ناو هواپیمابر قبلی آمریکا در غرب اقیانوس آرام یعنی ناو "یواس‌اس نیمیتز" و ناو "یواس‌اس تئودور روزلت" خواهد پیوست.

در عین حال نگرانی‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه کره شمالی در تدارک برای دست زدن به یک آزمایش هسته‌ای دیگر در زمان سفر ترامپ به کره‌ جنوبی است.

سازمان اطلاعات کره‌ جنوبی نیز فعالیت‌هایی را در محل تاسیسات موشکی کره شمالی تشخیص داده که حاکی از تدارک برای یک پرتاب آزمایشی هستند.

رسانه دولتی کره‌ شمالی ترامپ را یک "پیرمرد دیوانه" خواند که قصد آغاز یک جنگ هسته‌ای را دارد.

این رسانه ترامپ را متهم به تشدید تنش‌ها میان دو کشور تا حد نهایت کرده و تاکید کرد: "هیچکس نمی‌تواند پیش‌بینی کند این پیرمرد دیوانه کاخ سفید که عقلش را از دست داده کِی جنگ هسته‌ای را آغاز خواهد کرد."

همچنین این روزنامه وعده داد: در پاسخ به "اظهارات احمقانه" دونالد ترامپ در سفر به ژاپن دست به یک "تلافی بی‌رحمانه" خواهد زد.

دونالد ترامپ در سفر به توکیو گفته بود: ما در حال کار برای مقابله با تهاجمات خطرناک حکومت کره شمالی هستیم.

روزنامه رودونگ سینیمون نوشت: "هیچکس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که ترامپ کِی دست به یک اقدام غیرمحتاطانه خواهد زد. تنها راه برای مهار اقدامات بی‌پروای او رام کردنش با قدرت فیزیکی مطلق است. در صورتی که آمریکا قضاوت غلطی درمورد سرسختی اراده کره شمالی داشته و جرات به دست زدن به یک اقدام غیرمحتاطانه کند، کره شمالی مجبور به اعمال یک مجازات قاطع و بی‌رحمانه و بسیج همه نیروهایش علیه آمریکا خواهد شد."

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر