کد خبر: 31083
A

جزئیات اقدامات چندین تیم تروریستی علیه زائران اربعین

مجید آقابابائی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور خبر داد؛ چندین تیم تروریستی به صورت گروهی یا انفرادی قصد انجام عملیات تروریستی علیه زائران را داشته‌اند که با هوشیاری ارتش، پلیس و نیروهای مردمی عراق، اقدمات این گروه‌های تروریستی خنثی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مجید آقابابایی دبیرستاد مرکزی اربعین گفت:چندین تیم تروریستی به صورت گروهی یا انفرادی قصد انجام عملیات تروریستی علیه زائران را داشته‌اند که با هوشیاری ارتش، پلیس و نیروهای مردمی عراق، اقدمات این گروه‌های تروریستی خنثی شده است.

وی ازبازگشت 930هزار نفر از زائران اربعین حسینی تا صبح پنجشنبه به داخل کشور خبر داد و یادآوری کرد: در مجموع، دو میلیون و 352 هزار و 309 روادید توسط سفارت، کنسولگر‌ی‌های سه گانه عراق و دفاتر 12گانه موقت برای زائرین ایرانی و اتباع خارجی دارای اقامت معتبر در ایران صادر شده که از این ها دو میلیون 231 هزار و 192 نفر از زائران ایرانی و همچنین 210 هزار و 268 نفر از اتباع غیرایرانی مقیم یا ترانزیت از مرزهای کشور برای سفر اربعین خارج شده اند.

وی افزود: دیروز حدود 20 هزار نفر از کشور خارج شده و 194 هزار نفر به کشور بازگشته‌اند و میزان ورود زائران به کشور در حال حاضر بیشتر شده است و امروز، فردا و روز شنبه اوج ورود زائران به کشور خواهد بود.

آقابابائی همچنین با توصیه به زائران در رعایت اصول بهداشتی در داخل خاک عراق اظهار داشت: زائران در عراق از خوردن سبزیجات خودداری و فقط از آب معدنی و غذای گرم استفاده و در طول سفر اربعین و بازگشت به کشور حتما نکات بهداشتی را به طور ویژه رعایت کنند.

وی افزود: زائران در بازگشت، اگر آثار بیماری مشکوک و یا حتی سرماخوردگی دارند، حتما به مراکز درمانی و هلال احمر که در پایانه‌های مرزی یا در طول مسیر و یا شهرهای مرزی مستقر هستند مراجعه و پس از طی مراحل درمانی به سمت شهرهای خود حرکت کنند؛ مراکز درمانی و پایگاه های هلال احمر به صورت شبانه‌روزی در پایانه‌های مرزی مستقر بوده و در حال خدمات‌رسانی به زائران هستند.

آقابابائی در عین حال خاطرنشان کرد: تا دیشب 31 مورد فوتی در داخل عراق و 19 مورد فوتی در داخل کشور به دلایل گوناگون طبیعی حوادث به ثبت رسیده است. افرادی که روادید اربعین دریافت کرده اند اما تا کنون از کشور خارج نشده اند، از زمان اخذ روادید به مدت سه ماه فرصت دارند به عراق سفر کنند و حداکثر یک ماه در این کشور بمانند.


همچنین ایسنا نوشت؛

سردار ولی مدنی در حاشیه بازدید از روند تردد زوار و ارائه خدمات پزشکی در مرز شلمچه معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در این سفر اولین موضوعی که مدنظر قرار گرفته بحث امنیت است که نیروهای مسلح برای تامین امنیت زوار تدابیر ویژه ای را در نظر گرفته اند. دومین موضوعی که مدنظر است بحث ترابری و خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی است.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به خدمات رسانی 24 ساعته مجموعه ناجا به زوار، تصریح کرد: امسال در سه مرز شلمچه، چذابه و مهران نیروهای مسلح با مرکزیت ناجا به صورت شبانه روزی در حال خدمت به زوار امام حسین (ع) هستند.

وی خدمات رسانی به زائرین را در حوزه بهداشت و درمان ویژه دانست و گفت: امسال با همت مجموعه خدمات درمانی نیروهای مسلح و مشارکت دانشکده علوم پزشکی، هلال احمر و اورژانس خدمات رسانی به صورت ویژه در اختیار زوار قرار گرفته است. همچنین 10 بالگرد برای موارد اورژانسی در نظر گرفته شده است و بیش از یک هزار نفر از کادر پزشکی نیروهای مسلح در این سه پایانه مرزی کشور خدمات رسانی می کنند.

وی از مراجعه 500 زائر در شبانه روز به اورژانس نیروهای مسلح خبر داد و عنوان کرد: با توجه به تجهیزات کاملی که ستاد نیروهای مسلح برای خدمت رسانی به زوار در این مرز مستقر کرده است در هر شبانه روز 500 نفر به اورژانس نیروهای مسلح مستقر در مرز شلمچه مراجعه کرده اند.


29214

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر