کد خبر: 31107
A

اثرات راهپیمایی اربعین به تعادل در مناسبات فرهنگی منجر می‌شود

نایب رئیس کمیسیون شورا ها و امور داخلی مجلس گفت: اتحاد و انسجام و انتقال تفکر شیعه و هم چنین معرفی حرکت و نهضت امام حسین(ع) - که هرچه بیشتر به نقاط مختلف دنیا منتقل شود و مردم با این تفکر آشنا شوند نقش اساسی در توسعه تفکر شیعه دارد - خوشبختانه با حضور مردم در پیاده روی اربعین رخ می‌دهد.

اثرات راهپیمایی اربعین به تعادل در مناسبات فرهنگی منجر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، پروانه مافی اظهار داشت: پیاده روی اربعین یک مسئله حماسی، معنوی و انقلابی است. در روایات و احادیث معتبری که در فرهنگ شیعه وجود دارد ازاین امر به عنوان مستحب موکد یاد شده است و شیعیان نیز به آن عمل کرده‌اند. این حرکت در سال های گذشته بیشتر دربین مردم عراق و عرب های شیعه رایج بود ولی خوشبختانه در سال های اخیر این توفیق نصیب ایرانیان نیز شده است و شاهد هستیم جمعیت کثیری از نقاط مختلف کشور در بین زوار سید الشهدا حضور پررنگ و موثری دارند.

وی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین از جنبه‌های مختلف از جمله به منظور توسعه تفکرشیعی و انقلابی بسیار موثر است. این حرکت غرورآفرین بوده و هم انقلابی است؛ چراکه موجب تحکیم اتحاد و هم بستکی در بین مسلمانان می‌شود.

وی گفت: پیاده‌روی اربعین به قلب‌ها و ذهن‌های مردم آرامش می‌بخشد. در نهایت اثراتی که این حرکت باشکوه در جامعه می‌گذارد منجر به ایجاد آرامش درجامعه و تعادل در مناسبات فرهنگی می شود.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم‌چنین گفت: پیاده‌روی اربعین جایگاه قانونی و دولتی یا مقامی نمی‌شناسد و هرکس با هر جایگاه و مقامی که هست، مسیر پیاده روی را با همان طریقی که برای همه میسر شده است طی می‌کند. که این عمل موجب ایجاد احساس یگانگی و انسجام در بین افراد می‌شود و در نهایت موجب از بین رفتن دیدگاه‌های طبقاتی و ایجاد تعادل نسبی در حیات مردم در جامعه خواهد شد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر