کد خبر: 31361
A

جمالی: اگر ایران نبود سناریوی کشورهای غربی در منطقه به حقیقت می‌پیوست

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به خروج داعش از سوریه گفت که اگر جمهوری اسلامی نبود تصورات و سناریوهای کشورهای غربی در منطقه به حقیقت می‌پیوست و به همین خاطر است که هر روز اتهامی به ایران می‌زنند.

جمالی: اگر ایران نبود سناریوی کشورهای غربی در منطقه به حقیقت می‌پیوست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدجواد جمالی نوبندگانی اظهار داشت: ما معتقدیم که به وجود آورنده حاکمیت‌های رژیم صهیونیستی و عربستان دولت انگلستان بوده و الان هم معتقدیم آمریکا و انگلیس به دنبال تجزیه کشورهای منطقه هستند. کما اینکه در چند برهه زمانی این کار را انجام دادند و به دنبال کوچک کردن کشورها از نظر وسعت و جمعیت هستند تا با وجود این کشورهای تابع خطر بالقوه‌ای برای رژیم صهیونیستی وجود نداشته باشد.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی ایران این کشورها برای موجودیت رژیم صهیونیستی احساس خطر کردند و با پول سعودی ها و فتوای مفتی‌های سعودی همانطور که طالبان را در افغانستان ایجاد کردند داعش را به وجود آوردند که آبروی اسلام را ببرند و جلوی گرایش به اسلام را بگیرند کما اینکه قریب به ۶ ، ۷ سال است که دولت سوریه که خط مقدم مبارزه با اسرائیل بوده را درگیر کرده‌اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه «محمد بن سلمان ابایی از همکاری با رژیم صهیونیستی ندارد» ادامه داد: دولت‌های وقت سعودی در هماهنگی کامل با رژیم صهیونیستی بوده‌اند و با وجود این همه خریدهای نظامی، پول و ثروت در جنگ‌های اعراب و اسرائیل یک گلوله هم به سمت اسرائیل شلیک نکردند. اینها همه سناریوهای تعریف شده ای با هماهنگی دولت‌های آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی بوده و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس مثل بحرین هم از این قضیه حمایت می کنند به دلیل اینکه عامل انگلیس هستند.

جمالی اضافه کرد: سناریوی نوشته شده این‌ها این بود که ظرف چند ماه حکومت بشار اسد از بین برود و عراق تجزیه شود. اما وقتی دیدند این کار با هوشیاری دولت مرکزی و کمک‌های ایران، روسیه و حزب الله انجام نشد، سناریوی بعدی را در مورد لبنان مطرح کردند و ما باید ببینیم تنش آفرینی بعدی سعودی ها و کشورهای همسو با آن چه خواهد بود. طبیعتا با تفکرات افراطی که در منطقه وجود دارد نمی توانیم شاهد باشیم که در کوتاه مدت این چالش‌ها حل شود.

وی خاطرنشان کرد: محمد بن سلمان با دست خود در واقع در جهت تجزیه کشور خود هم قدم بر می‌دارد. او همه پول‌های کشورش را در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار می دهد و آنها هم به دنبال تجزیه عربستان هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: هجمه‌ها از سوی سعودی ها، بحرینی‌ها، رژیم صهیونیستی و دیگران به ما به خاطر این است که ایران مانعی برای آنها بود، تجارب هشت ساله دفاع مقدس را در اختیار این کشورها گذاشت، بسیج محلی در سوریه و عراق تشکیل داد و فتاوای مرجعیت شیعه نیز برای مردم این کشورها جنبه اجرایی پیدا کرد. اگر جمهوری اسلامی نبود تصورات و سناریوهای آنها به حقیقت می پیوست و به همین خاطر است که هر روز اتهامی به ایران می زنند که در کشورهای عربی دخالت کرده و اینها به دلیل اقتدار نظام جمهوری اسلامی است که باعث رشد و نمو ملت‌ها و به صحنه آمدن آنها  و نقش بر آب شدن توطئه‌ها شده است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر