کد خبر: 31377
A

اتحادیه اروپا قصد گسترش همکاری های کشاورزی با ایران را دارد/ امسال 10 میلیارد یورو قرارداد بسته ایم

کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستائی اتحادیه اروپا گفت: با در نظر گرفتن برنامه برجام و همینطور اجرای این برنامه، علاقه مند به گسترش همکاری های آتی در زمینه کشاورزی هستیم.

اتحادیه اروپا قصد گسترش همکاری های کشاورزی با ایران را دارد/ امسال 10 میلیارد یورو قرارداد بسته ایم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فیل هوگان شامگاه شنبه این مطلب را در جمع خبرنگاران در هتل اسپیناس تهران بیان کرد.
وی ادامه داد: با در نظر گرفتن طرح برجام و همینطور اجرای این طرح، علاقه مند به گسترش همکاری های آتی در زمینه کشاورزی هستیم؛ در این زمینه می توانیم با توجه به محصولات و با در نظر گرفتن مصرف کنندگان خود، همکاری کنیم.
هوگان گفت: در ایران شرایط ویژه است و اتحادیه اروپا قصد دارد پیشرفت در ایران را شاهد بوده و گسترش همکاری ها را تسهیل کنیم.
وی با اشاره به دیدارهای امروز خود بویژه با معاون اول رئیس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی و نیز حضور در مجمع اقتصادی با حضور 300 نفر از نمایندگان تجاری ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت: می خواهم به اتحادیه لبنی اروپا به دلیل موفقیتی که در ارتباط با همکاری های آتی کسب کرد تبریک بگویم و ایجاد همکاری های تجاری مشروط به ایجاد شرایط مناسب در این زمینه است و جلسه ای که در ارتباط با 200 شرکت از ایران داشتیم جلسه بسیار مثمر ثمری بود و ما با توجه به زمانی که در مسیر خود در پیدا کردن و ایجاد همکاری ها شروع کردیم جلسه امروز بسیار مثمر ثمر بود و ارتباط های بسیار خوبی پیدا کردم.
هوگان با اشاره به توافقات حاصله بین فدراسیون غذای ایران و همینطور اتحادیه غذا و نوشیدنی اروپا اظهار داشت: ایران بیشتر این فرصت را خواهد داشت که اطلاعاتی در خصوص سطح کیفیتی اتحادیه در ارتباط با غذا به دست آورد.
وی گفت: با در نظر گرفتن 19 نماینده اتحادیه اروپا ما بعد از 12 سال برای امضای برجام ه نتیجه رسیدیم و قصد داریم که همکاری های خود را در 20 سال آینده ارتقا دهیم و به دلیل تمام مشکلاتی که ما در این سال ها با آنها برخورد کردیم این فرصت را داریم که به فرصت هایی که قبلا روبه روی ما قرار داشت برگردیم.
هوگان افزود: می خواهیم صادرات را گسترش دهیم و تمایل داریم کنگره آمریکا را متقاعد کنیم به این که این(برجام) بهترین روش است و در خصوص همکاری بین ایران و اتحادیه اروپا قصد داریم به همکاری های خود عمق ببخشیم و این کار را در زمینه کشاورزی افزایش دهیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا اتحادیه اروپا در خصوص تحت فشار قرار گرفتن به دلیل شرایط حاکم بر ایران و فشارهایی که از طرف ایالت متحده آمریکا وارد می شود نگران نیست، گفت: اتحادیه اروپا زمینه های همکاری زیادی از جمله کشاورزی دارد و ما همیشه منتظر گسترش همکاری ها در زمینه کشاورزی هستیم و به دلیل پروتکل های موجود و فرصت های همکاری که مهیا می کنیم از نظر گسترش تجارت موفق ترین بخش اتحادیه بودیم و قصد داریم استانداردهای اتحادیه اروپا را گسترش دهیم.
وی افزود : امسال 10 میلیارد یورو بین ایران و اتحادیه اروپا قرار داد بسته ایم و در حال حاضر نگاه مثبتی به آینده و گسترش همکاری های خود با توجه به همکاری فعلی داریم.
کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستائی اتحادیه اروپا امروز با وزیر جهاد کشاورزی دیدار و گفت و گو کرد.
فیل هوگان کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستائی اتحادیه اروپا عصر شنبه در حاشیه نشست مشترک با وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران گفت: تفاهمنامه همکاری مشترک کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا و ایران که امروز امضا شد، آغاز دوره جدیدی در تاریخ همکاری کشاورزی 2 طرف است.
وی تصریح کرد: برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) یک توافق بین المللی است که پس از ١٢ سال مذاکره سخت حاصل شد؛ بنابراین ما همه طرف های این توافقنامه را به پایبندی تشویق می کنیم.
هوگان کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا همچنین پس از اضمای تفاهم نامه گفت: برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) سند معتبر و قابل اتکایی به شمار می رود که اروپا کاملا به آن پایبند است و روابط‌مان را در این چارچوب تنظیم می‌کنیم.
هوگان همچنین امروز با معاون اول رئیس جمهوری دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار، کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا مذاکرات خود با وزیر جهاد کشاورزی کشورمان را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: شرکت هایی که همراه من به تهران سفر کرده اند نیز با شرکای ایرانی خود دیدارهایی داشته اند و در حال حاضر 250 تاجر ایرانی و اروپایی با یکدیگر در حال مذاکره برای همکاری مشترک در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی هستند تا پس از سالها وقفه در همکاری، بار دیگر به دوران پرشکوه گذشته در مناسبات تجاری بازگردیم.
وی افزود: ما در تلاش هستیم تا به مردم اروپا و ایران بگوییم که برجام یک توافق برد-برد است و روابط ایران و اروپا نیز که پس از برجام گسترش یافته، روابطی برد - برد است.
همچنین لزوم تسهیل روابط بانکی، بازنگری در تعرفه واردات از ایران، انتقال فناوری، تشکیل کارگروه مشترک، سرمایه‌گذاری و تشکیل شرکت های دوجانبه برای صادرات به بازارهای سوم مهمترین مسائل مطرح در نشست هیات 70نفره از 40 شرکت اروپایی با فعالان بخش کشاورزی و غذایی کشور بود.
این نشست امروز با حضور فیل هوگان برگزار شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر