کد خبر: 31557
A

خالدی: باید تجهیزات و محصولات صنعتی خود را مدرن کنیم

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت : امروز ما به دفتر هر نماینده و مسئول و مدیری برویم یا هر خبرنگاری که با مردم مصاحبه کرده باشد می‌گویند مسئله اشتغال جوانان در اولویت مشکلات اقتصادی جامعه قرار دارد. ما باید راه توسعه اشتغال را براساس مزیت‌های کشور دنبال کنیم.

محمد خالدی بیان کرد: ما در کشورمان در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری، صنعت، تجارت، نفت و گاز و گردشگری پتانسیل تولید شغلی مناسبی داریم. در هر کدام از این حوزه‌ها مزیت‌هایی داریم. در حوزه نفت و گاز ما باید نگاه استراتژیک‌مان این باشد که صادرات را کاهش دهیم و نفت و گاز را به محصولات تبدیل کنیم. ما باید صنایع کوچک را که به تولید محصولات کمک می‌کنند راه اندازی کنیم و بحث صادرات را نیز در کنار این صنایع ادامه دهیم. در خصوص گردشگری نیز در کشور ما ظرفیت بی نهایتی وجود دارد؛ چرا که کشور ما استان‌ها و اقلیم‌های متفاوتی دارد به عنوان مثال ممکن در یک فصل در یک نقطه از کشور برف و باران ببارد ولی در نقطه‌ای دیگر آب و هوا بهاری باشد. هر منطقه‌ای از کشور ما برای جذب گردشگر ظرفیت ویژه‌ای دارد که ما باید به آن ها بپردازیم. کویر کشور ما و منطقه زاگرس و هم چنین مناطق شمال و شرق کشورمان هر کدام جاذبه‌های گردشگری مخصوص به خود را دارند که می توان از آن ها به منظور توسعه صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال بهره برد.

وی افزود: در رابطه با بحث کشاورزی نیز اگر بخواهیم به طور معمولی به آن نگاه کنیم میزان بارندگی سالیانه در حدی نیست که بتوانیم با کشت محصولات درآمدزایی  و ایجاد اشتغال داشته باشیم؛ بنابراین با توجه به تغییر اقلیم آب و هوایی و کاهش بارندگی در کشور، باید استراتژی خود را در حوزه کشاورزی تغییر دهیم و به سمتی پیش رویم که هم کشاورزی مدرن داشته باشیم و هم از فارغ التحصیلان زیادی که در این رشته وجود دارد با توجه به تکنیک‌های مدرن استفاده کنیم. ما باید این حوزه را فعال کرده و خود را به سطح دنیا رسانیم. در خصوص دامپروری هم به همین گونه است؛ ما باید از روش‌های سنتی فاصله بگیریم و به سمت روش‌های مدرن پیش برویم که قطعا در اشتغال زایی و افزایش تولیدات تاثیر خواهد گذاشت.

نماینده مردم لردگان در مجلس بیان کرد: در ارتباط با حوزه صنعت نیز با استناد به گزارش‌هایی که خود دولت می‌دهد و آمار هایی که سازمان ها تصمیم گیرنده اعلام می کنند در هر یک از شهرستان‌ها تقریبا بالای 60 درصد از صنایع خوابیده هستند . حل این مشکل نیاز به یک استراتژی جدید در وزارتخانه مربوط و هم چنین کمک من قانونگذار به عنوان نماینده مردم در مجلس دارد. ما در حوزه صنعت ظرفیت خاموشی داریم که اگر فعال بشود به اشتغال‌زایی کمک چشمگیری می شود. در خصوص ایجاد اشتغال نیز ما باید نگاهی هم به اوضاع جهان داشته باشیم. امروز ما باید تجهیزات و محصولات صنعتی خود را نیز مدرن سازیم.

خالدی در ادامه گفت: بحث تجارت در کشور ما ظرفیت خوبی دارد. من شنیده‌ام در کشورهای دیگر سفیرهای سیاسی، سفیرهای اقتصادی نیز محسوب می شوند. ما نیز باید به اینگونه عمل کنیم. در بازارهای جهانی، در قسمت‌هایی که مزیت و برتری داریم و می‌توانیم اجناس خود را عرضه کنیم باید عده ای ورود پیدا کنند. این اقدام خود کمک می‌کند به اینکه هم عده‌ای وارد بازار کار شوند و هم رونق اقتصادی شکل می گیرد.

وی در خصوص تحقق شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» بیان کرد: من فکر می کنم در این خصوص باید با اعداد و ارقام واقعی قضاوت کنیم. گزارش جلسات و آمارهایی که به ما اعلام می‌کنند، مثبت است و اگر این گزارشات و برآوردها و نظرات کارشناسی که از وزارت کار و مراکز علمی و دانشگاهی می بینیم، واقعیت داشته باشد تا کنون به این مسئله خوب پرداخته ایم. اما آنچه که سطح جامعه نشان می دهد و ما مشاهده می کنیم با نظرات کارشناسی خیلی مطابقت و هم خوانی ندارد. به منظور ایجاد اشتغال در کشور ما ظرفیت خوبی وجود دارد. ما باید ببینیم در چه حوزه‌هایی چه مزیت هایی داریم و از آنها به شکل بهینه بهره بریم. ما باید اقتصاد مقاومتی را به شکل صحیحی درک کنیم تا بتوانیم در اشتغال‌زایی و تولید ملی موفق باشیم تا اگر کشورهای خارجی در را به روی ما بستند ما مشکلی پیدا نکنیم.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر