کد خبر: 31636
A

قاسمی: سفر بوریس جانسون در دستور کار دو کشور قرار دارد/ سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران در چند هفته آینده

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفر بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس به تهران در دستور کار دو کشور قرار دارد و در حال تنظیم این سفر هستیم و سفر وزیر خارجه فرانسه نیز در هفته های آینده انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بهرام قاسمی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: فکر می کنم تا پایان سال میلادی این سفر انجام می شود.
وی همچنین درمورد سفر امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه به ایران اظهارکرد: سفر رییس جمهوری فرانسه هم در دستورکار دو کشور قرار دارد ولی هنوز تاریخ دقیقی مشخص نیست و احتمالا بعد از سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران انجام می شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: سفر امانوئل مکرون به ایران در دستور کار است و در زمان خودش اگر قطعی شد، اطلاع رسانی می کنیم.
قاسمی یادآور شد: موضع گیری اخیر رییس جمهوری فرانسه موضوع گیری دقیقی نبود و ما خواستار آن هستیم که با هوشیاری و درایت بیشتر به مسائل منطقه توجه کنند.
وی ادامه داد: بدخواهان زیادی در منطقه هستند که سعی می کنند روابط ایران و اروپا و بویژه فرانسه را تحت تاثیر قرار دهند و این سفرها برای رایزنی و کاهش اختلافاتی است که می تواند وجود داشته باشد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: سفر ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه هم در مراحل نهایی است، تاریخ آن تا حدودی روشن است و فکر می کنم در هفته های آینده بتواند انجام شود.
قاسمی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص حضور ایران در سوریه اظهارکرد: حضور ایران در سوریه با درخواست دولت این کشور است، در صورتی که سوریه بتواند بر همه مشکلات قائق آید و داعش تمام و کمال این کشور را ترک کرد و سرکوب شود، روابط دوستانه با سوریه را ادامه خواهیم داد و در بازسازی آن حضور جدی خواهیم داشت و شکل و نوع همکاری متفاوت خواهد بود.
این خبر در حال تکمیل است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر