کد خبر: 31639
A

تسلیت سخنگوی دولت و نمایندگان به مردم زلزله‎زده|بیانیه مجمع نمایندگان کرمانشاه

زلزله شب گذشته، تنها موضوع جلسه غیرعلنی امروز مجلس نماند و پایش به جلسه علنی هم باز شد. نمایندگان و سخنگوی دولت در ابتدای صحبت‌هایشان ضمن تسلیت به حادثه دیدگان،‌ خواهان رسیدگی هر چه سریعتر به وضعیت این مناطق شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ‌حمیدرضاحاجی بابایی نماینده اصولگرای مجلس در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت و همدردی بازلزله‌زدگان،‌ گفت: راهپیمایی اربعین از قله های بلند فرهنگی و سیاسی است. سرمایهگذاری در این امر تاریخی از طرف دولت لازم است.

او در ادامه صحبت‌هایش بهموضوع برجام پرداخت و افزود: دکتر صالحی گفتید که اگر برجام برهم بخورد آنها را حیرتزده می کنیم،‌ برادر عزیز آنها-آمریکا- به دنبال برهم زدن برجام نیستند آنها برجام رااستراتژی تحمیلی و تعاملی می دانند. از طرفی از ابزار تحریم استفاده می کنند و ازطرف دیگر عربستان را در عملیات شبه دزدی حریری مامور می کنند. این همه نشانه، بیانگرآن است که آمریکا برنامه را به نحوی چیده که بتواند به تمام برنامه هایش برسد.

رئیس فراکسیون نمایندگانولایی مجلس خطاب به صالحی تأکید کرد: تنها راه حیرت زده کردن آنها، راه شهید حججی ها است.

لازم به ذکر است کهمحمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه که برای ارائه گزارش بودجه در مجلس حاضر شده بود،‌ ابتدای صحبت هایش را بااشاره به زلزله دیشب آغاز کرد و گفت: مراتب تاسف رئیس جمهور و هیئت دولت را نسبتبه حادثه غم انگیز زلزله منتطقه غرب کشور ار اعلام می کنم و همدردی و تسلیت دولت رابه خانواده هایی که عزیزانشان را از دست دادند،‌ چه هموطنان عزیز و چه همسایگان مادر کشور عراق تسلیت می گویم. امیدوارم همه دستگاه های اجرایی هماهنگی لازم را برایکاهش آلام آسیب دیدگان به انجام برسانند.

اعزام تیمی از ۴ کمیسیون تخصصی مجلس به مناطق زلزله زده

مسعود پزشکیان هم ضمن تسلیت حادثه تلخ زمین لرزه غرب کشور گفت: همانطور که دکتر لاریجانی دستور دادند قرار است نمایندگانی از 2 کمیسیون عمران و شوراها برای بررسی وضعیت به منطقه زلزله زده غرب کشور اعزام شوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اظهارداشت: روسای 2 کمیسیون بهداشت و اجتماعی نیز باید تیمی برای اعزام به مناطق زلزله زده جهت بررسی وضعیت سلامت جسمانی و روانی مردم منطقه مشخص کنند.

بیانیه مجمع نمایندگان کرمانشاه

همچنین، مجمع نمایندگان استانکرمانشاه در پی وقوع زلزله در مناطق مختلف این استان ضمن صدور بیانیه‌ای از دولت ومردم درخواست کرد که با سرعت بیشتر به آسیب دیدگان کمک کرده و آنها را یاری رسانند.

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسهمجلس در جلسه علنی بیانیه مجمع نمایندگان استان کرمانشاه را به شرحزیر قرائت کرد:

«وقوع زلزله و درگذشت جمعی از همشهریان عزیز و آسیبدیدن جمعی از هموطنان ما در استان کرمانشاه موجب تاسف و تاثر هموطنان عزیز به خصوصرهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای شد.

ضمن تشکر از عنایت ویژه مقاممعظم رهبری دستور به مسئولان و درخواست از مردم برای کمک فوری به آسیب دیدگان و همهمسئولان استان کرمانشاه امید است با تدبیر مسئولان و تلاش فوری همه نهادها و کمک مردمعزیز مرهمی بر تالمات روحی آسیب دیدگان باشد.از ملت عزیز ایران خصوصا ازهموطنان استان کرمانشاه با توجه به شرایط جوی و فصل سرما درخواست داریم با سرعت بهکمک آسیب دیدگان بشتابند و هموطنان آسیب دیده را یاری کنند.»

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر