کد خبر: 31739
A

بررسی نحوه اجرای طرح کاداستر با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد/ مجلس تأمین اعتبارات اجرای کاداستر را پیگیری کند

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه این کمیسیون گفت: مجلس مشکلات سر راه اجرای طرح کاداستر را با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات و رئیس سازمان ثبت اسناد بررسی می کند.

بررسی نحوه اجرای طرح کاداستر با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد/ مجلس تأمین اعتبارات اجرای کاداستر را پیگیری کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدرضا امیرحسنخانی امروز- دوشنبه- در تشریح دستورکار کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه مطرح شد که سازمان ثبت اسناد در چه مدت زمانی می تواند طرح کاداستر را اجرایی کند.
نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح با توجه به قانون مصوبی است که در سال 94 در مجلس صورت گرفت و سؤال این بود که چرا تاکنون نتوانسته اند آن را اجرایی کنند.
امیرحسنخانی ادامه داد: پاسخ سازمان ثبت اسناد این بود که بودجه تعیین شده برای اجرای طرح کاداستر کافی نبوده و آنها نتوانسته اند این طرح را عملیاتی کنند و درخواستشان از نمایندگان این بود که با توجه به اینکه این قانون مصوب مجلس است باید پیگیری شود و اعتبار کافی نیز به آن داده شود تا قانون جامع حدنگار(کاداستر) اجرا شود.
نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس در توضیح طرح کاداستر یادآور شد: کاداستر تعیین می کند که برای افراد شناسنامه ای درست شود که مشخصات در آن باشد و تمام املاک، زمین ها و دارایی های افراد و نقل و انتقالات در آن مشخص شود.
امیرحسنخانی ادامه داد: مقرر شد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد گزارش کاملی به کمیسیون اصل نودم قانون اساسی ارائه کند که در این خصوص تصمیم گیری شود البته در گذشته نیز این سازمان در همین خصوص با سایر کمیسیون ها مثل برنامه و بودجه و حقوقی و قضایی نیز جلسه داشته‌اند.
به گزارش خانه ملت، نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی درخصوص علت بررسی این پرونده در این کمیسیون خاطرنشان کرد: سازمان ثبت اسناد به دلیل شکایت سازمان هلال احمر در کمیسیون پرونده داشت که چرا حق و حقوق سازمان هلال احمر پرداخت نمی شود چرا که طبق قانون باید قسمتی از درآمد ثبتی به هلال احمر اختصاص پیدا کند که آنها این مورد را صورت نمی دادند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر