کد خبر: 31756
A

اردوغان خواستار خروج نیروهای روسیه و آمریکا از سوریه شد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در سوچی و پیش از آغاز مذاکرات با همتای روسی خود در گفت وگو با خبرنگاران خواستار خروج نیروهای روسیه و آمریکا از سوریه شد.

اردوغان خواستار خروج نیروهای روسیه و آمریکا از سوریه شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اردوغان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به بیانیه اخیر روسای جمهوری روسیه و آمریکا درباره سوریه ( که در ویتنام صادر شد) گفت: آنها می گویند که بحران سوریه را از راه نظامی نمی توان حل و فصل کرد.
روزنامه روسی اینترنتی گازتارو به نقل از اردوغان نوشت: اگر آنها معتقدند که مساله سوریه را از راه نظامی نمی توان حل کرد در آن صورت باید نیروهای نظامی خود را از این کشور فرا بخوانند و راهکار سیاسی بکار گرفته شود.
رئیس جمهوری ترکیه گفت: باید با همکاری یکدیگر، راه برای برگزاری انتخابات در سوریه را برگزینیم.
وی یادآوری کرد طرف ترکی در سال 2003 با ورود نیروهای آمریکایی به عراق مخالفت کرد اما این نیروها تهاجم کرده و مقامهای آمریکایی گفتند که نظامیان این کشور در عراق نمی ماند اما این گونه نبود. مردم دنیا احمق نیستند. غالبا سخنان سیاستمداران (آمریکایی) با اعمالشان مطابقت نمی کند.
اردوغان گفت: آمریکا درشمال سوریه پنج پایگاه نظامی دارد و هفت مرکز نظامی نیز در نقاط دیگر این کشور مستقر کرده است که در مجموع 13 پایگاه می شود و انواع تسلیحات در سوریه مستقر کرده است.
وی ادامه داد: روسیه هم در سوریه پنج پایگاه نظامی دارد. با این واقعیت های عینی چکار باید کرد.
به گزارش رسانه ها، مساله سوریه در دستور کار مذاکرات امروز ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در شهر بندری سوچی روسیه در ساحل دریای سیاه قرار دارد.
یوری اوشاکوف دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که پوتین و اردوغان در مذاکرات سوچی توجه خود را بر اوضاع سوریه و به ویژه برنامه برگزاری کنگره ملی گفت وگوهای سوریه که قرار است در این شهر برگزار شود، متمرکز می کنند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر