کد خبر: 31787
A

انصاری: اگر بخشی از درآمدهای افسانه‌ای صرف مقاوم سازی شده بود، شاهد این همه ویرانی نبودیم

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلت نظام در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اگر بخشی از درآمدهای افسانه‌ای ناشی از افزایش قیمت نفت در دولت گذشته صرف نوسازی و مقاوم سازی شده بود (نه البته مثل مسکن مهر) ، امروز شاهد این همه مصیبت و ویرانی نبودیم.

انصاری: اگر بخشی از درآمدهای افسانه‌ای صرف مقاوم سازی شده بود، شاهد این همه ویرانی نبودیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری تاکید کرد: با تاسف و تاثر جان باختن جمعی از هموطنان عزیز در حادثه ناگوار زلزله دیروز غرب کشور را به خانواده‌های مصیبت‌دیده و تمامی ایرانیان خوب و مهربان تسلیت می‌گویم.
انصاری افزود: در ایران که اکثر شهرها و روستاها بر روی گسل یا حاشیه گسل‌ها قرار دارند زلزله حادثه‌ای غیرمترقبه نیست بلکه امری طبیعی است که هر چند سال یک بار در منطقه‌ای از کشور رخ می‌دهد.
وی تصریح کرد: طبق سیاست‌های کلی نظام قرار بود طی چند سال روستاها بافت‌های فرسوده و تاسیسات زیربنایی، نوسازی و مقاوم‌سازی شود، اگر بخشی از درآمدهای افسانه‌ای ناشی از افزایش قیمت نفت در دولت گذشته صرف این کار مهم شده بود (نه البته مثل مسکن مهر) امروز شاهد این همه مصیبت و ویرانی نبودیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دولت، شهرداری‌ها، نظام مهندسی و مردم باید خطر زلزله را جدی بگیرند.
به گزارش ایرنا شب گذشته در فاصله ساعت 21 تا 22 مناطق مرزی غرب کشور دو بار لرزید که زلزله دوم به بزرگی 7.3 ریشتر بود؛ دراثر این زمین لرزه مسیر ارتباطی سرپل ذهاب مسدود و خسارات زیادی به این مناطق به ویژه روستاهای قصرشیرین، ازگله، تازه آباد، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب وارد شد که در این میان تعدادی از هموطنان کشته شده اند.
همچنین در همین زمان زلزله ای در منطقه کردستان عراق هم روی داد و حتی این زلزله بیشتر مناطق کشور ایران و کشورهای همجوار را هم لرزاند.
براساس آخرین اخبار رسیده (تا ساعت 19)، 407 تن جان باخته و 6 هزار و 700 تن مصدوم شدند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر