کد خبر: 31865
A
فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب در گفتگو با دیده بان ایران؛

خائنان و متخلفان سازه های دولتی به ویژه مسکن مهر باید در اسرع وقت از سوی مقامات قضایی احضار شوند / به دلیل عظمت زلزله، امکانات و خدمات کافی نیست و با سرعت کمی به وضعیت زلزله زدگان رسیدگی میشود

ساخت مسکن مهر با مشکل اساسی رو به رو بوده است و همانطور که گفتم در ساخته شدن آن خیانت صورت گرفته است. در اسرع وقت مدعی العموم این پروژه و تمامی دست اندرکاران آن که کم کاری، کم فروشی و خیانت کرده اند، جهت پاسخگویی به قوه قضائیه ارجاع داده خواهند شد.

خائنان و متخلفان سازه های دولتی به ویژه مسکن مهر باید در اسرع وقت از سوی مقامات قضایی احضار شوند / به دلیل عظمت زلزله، امکانات و خدمات کافی نیست و با سرعت کمی به وضعیت زلزله زدگان رسیدگی میشود
دیده بان ایران: با گذشت 2 روز از وقوع زلزله سهمگین کرمانشاه، هنوز هم امداد و خدمات رسانی صحیحی به این منطقه ارائه نشده است. مسکن های بی مهری نیز که روزی به منزله آسایش و آرامش مردم ساخته شده بود نیز نسبت به سایر مسکن ها، تخریب و از بین رفته است. عده ای دلیل تخریب این مسکن را عدم استفاده از مصالح با کیفیت و برخی دیگر نامناسب بودن منطقه جغرافیایی می دانند. 
با وجود سرمای 0 درجه سلسیوس در کرمانشاه، کماکان مردم از کمترین امکانات رفاهی حاضر یعنی چادر و پتو کافی برخوردار نیستند. در هفته گذشته، زائرین اربعین حسینی از امکانات عظیمی در طول راه برخوردار بودند و اگر امروز هم به همان منوال بگذرد، زلزه زدگان دچار کم و کاستی نخواهند بود.
مردم داغ دیده غرب کشورمان حتی از آب آشامیدنی سالم هم برخوردار نیستند و آب معدنی هایی که در اختیار آن ها قرار می گیرد، از تاریخ انقضای آن ها می گذرد. 

 

از تمامی نقاط کشور و دنیا پیام های تسلیتی روانه مردم کرمانشاه شده است و مردم مصیبت دیده کرمانشاه نیز در پیامی جانساز اعلام کرده اند که "تسلیت نمی خواهیم، کمک می خواهیم" ... این پیام عمق فاجعه و درد را برای مردمی که همیشه در یاری رساندن پیشتاز بوده اند را به همراه دارد چرا که مردم زلزله زده در شرایط حادی قرار دارند و از کمترین امکاناتی برخوردار نیستند.

فلاحت پیشه :

 با ورود رئیس جمهور، مساعدت ها و خدمات رسانی ها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد

 

در رابطه با آمار دقیق و اطلاعات جزئی نواحی آسیب دیده و وضعیت مردم کرمانشاه و توابع آن، به سراغ حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده اسلام آباد غرب در مجلس دهم، رفتیم تا اخبار دقیق را از نماینده خود مردم کرمانشاه جویا شویم.

 

آقای فلاحت پیشه تا این لحظه تعداد کشته شدگان و مصدومان زلزله کرمانشاه چه مقدار بوده است؟ 

 

تا به این لحظه و با گذشت 2 روز از زلزله عظیم و 7 ریشتری کرمانشاه و توابع آن، حدود 430 نفر متاسفانه جان خود را از دست داده اند و نزدیک به 8000 نفر مصدوم و زخمی هستند که نیاز مبرمی به درمان دارند. 
 
اخباری که از سوی مردم مصیبت دیده کرمانشاه به گوش می رسد حکایت از عدم رسیدگی مطلوب به مردم را دارد. ارزیابی شما از خدمات رسانی دولت و مردم به زلزله زدگان چیست؟ آیا وضعیت رسیدگی اعم از امداد رسانی و خدمات رسانی قابل قبول است؟

 

 
تاکنون مدیریت مقصد به خوبی انجام شده است اما مدیریت مبدا با اشکالاتی رو به رو بوده است. اخباری که به دست مردم می رسد از رسیدن نیروهای امدادی و آب و غذا و سایر امکانات حکایت دارد اما در واقعیت این چنین نیست. بسیاری از کمک ها و نیروهای امداد رسانی هنوز نرسیده اند. 

 

مردم داغ دیده کرمانشاه نیاز اساسی به آب آشامیدنی، چادرو غذا دارند. در مناطق روستایی مردم با کمبود چادر مواجه هستند که امیدواریم با ورود امروز رئیس جمهور به کرمانشاه اقدامات امداد رسانی با سرعت بیشتری ادامه یابند. در کل می توان گفت تا به امروز خدمات رسانی بوده است ولی به جهت کمبود نیرو و خدمات، مردم گمان می برند که تابه حال هیچ کمک و خدماتی یه مردم زلزله زده صورت نگرفته است. 

 

 

تاکنون بیشتر مسکن های مهری که در این شهر ساخته شده بودند، دچار خسارات فراوان شده اند. آیا برخوردی با متخلفان و کسانی که در این پروژه نقش داشته اند، خواهد شد یا خیر؟ 

 

ویرانی ها و خسارات های ناشی از مساکن مهر، غیر قابل باور و تحمل است و از استحکام کافی و اصول ایمنی لازم جهت ساخت آن برخوردار نبوده است. به طور کلی می توان گفت در بیشتر سازه های دولتی، خیانت آشکار صورت گرفته است. مثل مساکن مهر و بیمارستان ها که نمونه آن بیمارستان اسلام آباد غرب می باشد که در مقایسه با بیمارستانی که بیش از 30 سال از ساخته شدن آن می گذرد، ویران گشت. 

 

ساخت مسکن مهر با مشکل اساسی رو به رو بوده است و همانطور که گفتم در ساخته شدن آن خیانت صورت گرفته است. در اسرع وقت مدعی العموم این پروژه و تمامی دست اندرکاران آن که کم کاری، کم فروشی و خیانت کرده اند، جهت پاسخگویی به قوه قضائیه ارجاع داده خواهند شد.

 

وی ادامه داد: بنده شخصا  معتقدم که اگر در ساخت بیمارستان اسلام آباد غرب کم کاری و خیانت صورت نمیگرفت، این بیمارستان به این سرعت ویران نمی شد. تنها کاری که پرسنل این مرکز توانستند در این روزها انجام دهند، این بود که برخی از تخت ها را به محوطه خارج از ویرانه ها هدایت و در سرما به مداوای مصدومین بپردازند. 

 

درپایان؛ چه کسانی موظف هستند تا به تخلفات مسکن مهر رسیدگی نمایند؟

 

شناسایی و پیگیری این موضوع پس از ویرانی های به جا مانده از مسکن مهر کار دشوار و پیچیده ای نیست و تمامی مدیران و مسئولین دولتی در صدد پاسخگویی به خائنین این پروژهستند. چنانچه روز گذشته وزیر کشور با حضور در کرمانشاه نیز به این موضوع اشاره کردند و تاکید نمودند تا هرچه سریع تر تکلیف این مسئله نیز مشخص گردد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر