کد خبر: 31914
A

تکذیب مذاکره تند ولایتی وحریری/آخرین اخبار زلزله غرب کشور/مخالفت موگرینی باافزایش فشار بر ایران

ادامه همدردی های جهانی و اقدامات داخلی در پی زلزله غرب کشور، کارکردهای سوگواری قیام عاشورا از دیدگاه عمادالدین باقی، مخالفت موگرینی با درخواست آمریکا برای افزایش فشار بر ایران، اجازه اجرای محدود فرمان مهاجرتی ترامپ از سوی دادگاه استیناف، تصویب قانون در حوزه رانت؛ برخورد با دست‌های پشت پرده، انتصاب دبیر اجرایی ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی کشور، رایزنی‌های معاون دبیر ستاد حقوق بشر در قطر با مقامات سیاسی، حقوقی و قضایی این کشور و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،

ادامه همدردی های جهانی و اقدامات داخلی در پی زلزله غرب کشور

زلزله یکشنبه شب در غرب کشورمان منجر به فاجعه‌ای انسانی با صدها کشته و مصدوم به خصوص در استان‌های کرمانشاه و ایلام شد و دولت به همین مناسبت امروز ؛ سه‌شنبه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ‌توجه به ‌استانداردسازی رایکی از اولویت های مهم وزارت دفاع ‌ در برنامه ۴ ساله اعلام کرد و گفت: ‌ ‌سطح استانداردسازی را ‌از سطح سازمانی به سطح برون‌سازمانی و ملی توسعه خواهیم داد. امیر سرتیپ امیر حاتمی در چهاردهمین جلسه شورای استاندارد و کیفیت وزارت دفاع با بیان اینکه در حوزه کیفیت و استاندارد نیاز به تلاش مضاعفی داریم، اظهار داشت: نیروهای مسلح باید بتوانند با توجه به شرایط کشور و منطقه، مأموریت‌های مهم محوله ‌را با محصولات و دستاوردهای دفاعی  باکیفیت و استاندارد به انجام برسانند.

همچنین معاون ریس قوه قضاییه در حکمی سیدعلی اصغر رفاهی مستشار قضایی و مدیرکل پیشگیری های مردمی را با حفظ سمت به عنوان دبیر اجرایی ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی کشور منصوب کرد.

با موضوع «جامعه‌شناسی کوفه و قیام امام حسین (ع)» در مورد کارکردهای سوگواری قیام عاشورا گفت: با بررسی وقایعی چون قیام عاشورا، می‌توان برای امروز و سیاست‌های جاری و روزمره کشور هم بهره‌گیری‌های خاصی انجام داد.

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این که «اگر فراکسیون امید تصمیم به انتشار اسامی بگیرد به تصمیم فراکسیون احترام می‌گذارم» گفت: پیامدهای منفی انتشار اسامی از پیامدهای مثبتش بیشتر است.محمود صادقی با بیان این که «تا جایی که در جریان هستم هنوز جمع بندی نهایی برای انتشار اسامی اعضای فراکسیون امید انجام نشده است» گفت: انتشار اسامی فراکسیون امید را مناسب نمی‌دانم.

موگرینی با درخواست آمریکا برای افزایش فشار بر ایران مخالفت کرد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن رد درخواست آمریکا برای افزایش فشارها بر ایران گفت که این اتحادیه هیچ برنامه‌ای برای بررسی تحریم‌های جدید علیه تهران ندارد.

یک دادگاه استیناف در آمریکا اجازه داد جدیدترین دستور مهاجرتی و مسافرتی دونالد ترامپ تا زمان بررسی کامل درخواست تجدید نظر دولت به طور محدود اجرایی شود. دادگاه نهم استیناف در سانفرانسیسکو با سه قاضی روز دوشنبه به‌طور محدود اجازه اجرایی شدن دستور مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از ورود اتباع چند کشور، از جمله ایران را صادر کرد.این حکم بدان معنی است که دستور رئیس جمهور آمریکا تنها می‌تواند درخصوص کسانی اجرا شود که دارای پیوند خانوادگی با آمریکا نیستند.

همچنین عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مسئولان در برابر تحریم‌های جدید آمریکا برنامه داشته باشند گفت: در این زمینه یکی از مهم‌ترین دستگاه‌هایی که باید برنامه و آمادگی داشته باشد، وزارت نفت است. سعید جلیلی در دومین نشست تخصصی بررسی و نقد برنامه‌های مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه رویکرد ما در این جلسات بررسی برنامه‌های وزرا برای 4 سال آینده است، اظهار کرد: به همین علت اگر کار خوبی انجام شود وظیفه خود می‌دانیم از آن حمایت کنیم و اگر هم کار خطایی صورت گرفت بر خود واجب می دانیم تذکر دهیم تا اصلاح صورت گیرد.

تصویب قانون در حوزه رانت؛ برخورد با دست‌های پشت پرده

اوایل مهرماه سال جاری بود که قاضی ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در زمینه مقابله با رانت خواری قانون نداریم، تاکید کرد که مجلس باید قانونی برای مقابله با رانت‌خوارها وضع کند.همین اظهارات ما را بر آن داشت تا در گفت‌وگو با حقوقدانان و کارشناسان حقوقی دریابیم که چه مشکلاتی به وجود آمده که موجبات تأکید مسئولان قضایی برای تصویب قانون در رابطه با مبارزه با رانت‌خواری را در پی داشته است.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری در رابطه با استعفای نخست وزیر لبنان گفت: استعفای حریری مسئله ای داخلی است. مذاکراتم با حریری تند و خشن نبود.علی ‌اکبر ولایتی، عضو مجمع تشخیش مصلحت نظام در نشست خبری اجلاس جهانی محبان اهل بیت و مسئله تکفیری ها در خصوص استعفای سعد حریری گفت: حریری این طور گفته است که در ملاقاتش به من  گفته است که در امور داخلی لبنان دخالت نکنید ، که اصلا چنین چیزی نبوده، اصلا مذاکرات ما به هیچ وجه تند، خشن و این طور نبود و  مواردی که گفتند نبوده است و اینها القائات سعودی ها و دیگرانی است که مایل نیستند لبنان در آرامش باشد و دوستی استراتژیک دو کشور را ببینند.

معاون امور بین الملل و همکاری‌های بین المللی قضایی دبیر ستاد حقوق بشر که برای شرکت و سخنرانی در کنفرانس بین المللی حقوقی قطر عازم این کشور شد، به طور جداگانه با دبیرکل وزارت امور خارجه، رئیس کمیته ملی حقوق بشر و دادستان کل قطر دیدار و در خصوص مسائل مورد علاقه و همکاری های دوجانبه گفت‌وگو کرد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر