کد خبر: 32032
A

دیدار استاندار مرکزی ومجمع نمایندگان استان با رئیس مجلس شورای اسلامی

سید علی آقازاده استاندار مرکزی و مجمع نمایندگان استان روز سه شنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و کردند.

دیدار استاندار مرکزی ومجمع نمایندگان استان با رئیس مجلس شورای اسلامی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، استاندار استان مرکزی در خصوص حضور در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان مرکزی با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست روز جاری، مباحث مختلف استان مرکزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گزارش به رئیس مجلس ارائه شد.
سید علی آقازاده افزود: مقوله هایی در حوزه زمینه تقویت ظرفیت های استان، بازنگری و بررسی در برخی از قوانین و تلاش برای رفع تنگناهای استان مرکزی از محورهای مطروحه در نشست روز جاری بود.
نماینده عالی دولت در استان مرکزی با اشاره به حمایت رئیس مجلس شورای اسلامی از مقوله توسعه صادرات، بیان کرد: صادرات در استان مرکزی با وجود تنگناهای مختلف در هفت ماهه نخست سال 96 به اندازه مجمموع صادرات سال 95 بوده که افزایش صادرات، ظرفیت ارزشمندی است و بیانگر استعداد بکر استان مرکزی در این بخش است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: همواره مقوله توزیع متوازن منابع مالی یکی از دغدغه‌ها در استان‌ها محسوب می شود چرا چرخ توسعه با اعتبارات مناسب شتاب بیشتری دارد.
علی اکبر کریمی تصریح کرد: تعیین تکلیف بخشی از سهام شرکت هپکو باید در دستور کار قرار گیرد و تنگناهای مربوط به بیمارستان 660 تختخوابی اراک نیز باید مد نظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: برای پرداخت خسارات زلزله زدگان کشور باید از مزیت های سیستم بیمه ای بهره گیری شود.
نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان مرکزی از ظرفیت بالایی برخوردار است و نیاز به حمایت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری پایدار دارد.
سید مهدی مقدسی ادامه داد: مشکل کارخانجات استان و رسیدگی‌های جدی به وضعیت راه‌های مواصلاتی باید در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: لازم است با بررسی های کارشناسی و اتخاذ سیاست های مناسب تنگناهای واحدهای تولیدی، صنعتی آذرآب، هپکو، ماشین سازی و واگن پارس به صورت ریشه ای بازبینی و رفع شود.
وی افزود: اراک جزو کلانشهرها با هوای آلوده در مقوله اختصاص بودجه قرار نگرفته است که به نظر می رسد باید در این حوزه چاره اندیشی کرد.
مقدسی بر ساماندهی وضعیت پرداخت مطالبات بازنشستگان تاکید و کرد و خواستار حمایت جدی دولت و مجلس در این حوزه شد.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود منابع معدنی در شهرستان ‌های محلات و دلیجان، با از ورود سنگ به کشور جلوگیری کرد.
علیرضا سلیمی با تأکید بر لزوم اصلاح نرخ سود بانکی، افزود: جرائم مالیاتی تنگناهایی را برای مردم و واحدهای تولیدی به وجود آورده که باید مد نظر قرار گیرد.
نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر لزوم توزیع اجناس در مناطق زلزله زده تأکید کرد و گفت: در این راستا هماهنگی با وزرای مربوطه می‌تواند نقش اساسی ایفا کند.
محمد حسینی با تأکید بر لزوم رفع مسائل کشور در زمینه کمبود منابع آبی گفت: باید مسائلی که ناشی از تخصیص متمرکز بودجه‌ای است، مورد بازبینی و کار کارشناسی قرار گیرد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ارتقاء بهره‌وری تأکید کرد و گفت:برخ موارد اصل 44 قانون اساسی به صورت صحیح اجرا نشده است و در این راستا باید اقدامات لازم صورت گیرد.
محمد رضا منصوری افزود: باید تنگناهای مربوط به حضور شرکت رنو فرانسه در صنعت خودروسازی رفع شود و کشور هم اینک نیازمند تحول در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.
محمد ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر رفع مشکل کمبود آب گفت: مطالبات گندمکاران باید مورد بررسی قرار گیرد و از کشاورزان حمایت جدی و اثربخش شود.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی بر رفع مشکلات مربوط به اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، برخی از موقوفات منطقه و دغدغه‌های بخش آموزش و پرورش تاکید کرد.
علی ابراهیمی بر رفع موانع پیش روی راه اندازی کارخانه قند شازند تاکید کرد و افزود: شهرستان شازند نیازمند به خدمات بیمارستان دولتی است و همچنین باید ساماندهی لازم در زمینه برداشت از معادن این منطقه در دستور کار قرار گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی هم در این نشست بر رفع مشکلات استان مرکزی تاکید کرد..
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر