کد خبر: 32042
A

سفیر ایران از دولت و ملت عراق برای میزبانی از زائران اربعین تشکر کرد

'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق در پیامی به حیدر العبادی نخست وزیر عراق از تلاش ها و فداکاری های دولت و نیروهای مسلح این کشور در تامین خدمات و امنیت مورد نیاز زائران اربعین تقدیر و تشکر کرد.

سفیر ایران از دولت و ملت عراق برای میزبانی از زائران اربعین تشکر کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در پیام سفیر ایران که نسخه ای از آن روز سه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، خطاب به نخست وزیر عراق آمده است: مایلم از ارشادات جنابعالی و تلاش های صادقانه و خدمات ارزشمند کلیه مسوولان و دست‌اندرکاران انتظامی، امنیتی، مردمی و همچنین وزارتخانه‌های مختلف از جمله کشور و امور خارجه و مسئولان و اهالی شهرهای بصره، العماره، کوت، بدره، نجف اشرف، کربلا تقدیر و تشکرکنم.
سفیر ایران در این پیام همچنین از مسوولان و مردم سایر شهرهایی که به نحوی در خدمت رسانی، هماهنگی و پذیرایی از زائران میلیونی اربعین امام حسین (ع) در سال جاری از هیچ کوششی دریغ نکردند و این اجتماع عظیم و تاریخی به صورت منظم و آرام پایان یافت تقدیر و تشکر کرده است.
رئیس ستاد اربعین در عراق در نامه خود به نخست وزیر این کشور تاکید کرده است که همکاری های نیروهای مسلح، امنیتی و اطلاعاتی و تلاش‌های نیروهای الحشد الشعبی جمهوری عراق که شب و روز برای تامین امنیت میلیون‌ها زائر اربعین امام حسین تلاش کردند نمونه دیگری از موفقیت ها پیروزی های دولت و ملت مسلمان و شریف عراق علیه گروه‌های تکفیری و تروریست های داعشی به شمار می‌رود.
مسجدی در این پیام برای موفقیت و سربلندی ملت و دولت مسلمان و بزرگ عراق آرزو کرده است.
طبق آمارهای رسمی منابع عراقی حدود 14 میلیون زائر در پیاده روی زیارت اربعین امسال شرکت داشتند که طبق همین امر بیش از دو میلیون نفر آنان از ایران بودند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر