کد خبر: 32045
A

وزیرامورخارجه اوکراین:برای گسترش همکاری ها با ایران اهمیت و اولویت قائلیم

پاول کلیمکین وزیر امور خارجه اوکراین در دیدار با علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کی یف برای گسترش همکاری با ایران کشور مهم منطقه اهمیت فراوان قائل است.

وزیرامورخارجه اوکراین:برای گسترش همکاری ها با ایران اهمیت و اولویت قائلیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علاالدین بروجردی و پاول کلیمکین روز سه شنبه در این دیدار در خصوص موضوعات همکاری های دوجانبه و راه های گسترش روابط دو کشور گفت وگو و رایزنی کردند.
سفارت ایران در اوکراین در اطلاعیه ای که به ایرنا ارسال شد، اعلام کرد: طرف های ایرانی و اوکراینی در این دیدار ضمن گفت وگو و تبادل نظر پیرامون ابعاد مختلف روابط دوجانبه بر لزوم گسترش ارتباطات پارلمانی دوجانبه تاکید کردند.
بروجردی روابط دوستانه موجود و علاقه مردم دو کشور به تقویت ارتباط دوجانبه را سرمایه مهم معرفی و به علاقه مندی ایران برای گسترش همکاری ها با اوکراین اشاره کرد.
پاول کلیمکین نیز ضمن تاکید بر نقش مهم منطقه ای و میراث تاریخی و فرهنگی ایران را یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار دانست و حل و فصل مسائل امنیتی منطقه خاورمیاته را بدون تهران ناممکن خواند.
وزیر امورخارجه اوکراین خواستار گسترش همکاری های کشورش با ایران در زمینه های مختلف شد.
به گزارش ایرنا، ایران و اوکراین در عرصه های مختلف علمی، فناوری و صنعتی و اقتصادی و بازرگانی همکاری دارند.
پاول کلیمکین وزیر امور خارجه اوکراین به تازگی در دیدار با «محمد بهشتی منفرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کی یف با اشاره به همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف بر لزوم تقویت روابط در زمینه های سیاسی،پارلمانی، اقتصادی و بین المللی تاکید کرد.
اوکراین در شرق اروپا و در کرانه دریای سیاه و آزوف قرار دارد و با روسیه، بلاروس، لهستان، اسلوواکی، مجارستان، رومانی و مولداوی هم‌مرز است.
این کشور با مساحت 603 هزار و 268 کیلومتر مربع حدود 46 میلیون و 500 هزار تن جمعیت دارد، سال 1991 با فروپاشی شوروی استقلال یافت.
اوکراین به دلیل توجه ویژه حکومت شوروی و موقعیت برتر اروپایی نسبت به دیگر جمهوری های وقت، مرکز صنایع پیشرفته ای مانند ساخت جنگ افزار، تجهیزات دقیق و هواپیما شد که تاکنون نیز این بخش فعالیت های گسترده ای دارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر