کد خبر: 32079
A

پرونده های استنکاف دولت دهم از قوانین در دادگاه

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: پرونده های متعددی از استنکاف دولت دهم در اجرای قوانین و مقررات در این کمیسیون مفتوح بوده که در شعبه ششم کیفری استان تهران در حال رسیدگی است.

پرونده های استنکاف دولت دهم از قوانین در دادگاه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز - چهارشنبه- مجلس گزارش کمیسیون اصل 90 قانون اساسی در مورد بررسی طرز کار قوه مجریه در ابلاغ و اجرای قوانین مصوب اعم از دائمی و آزمایشی و تهیه و تنظیم مقررات و آیین نامه های مربوطه را بررسی کردند.
داوود محمدی با ارایه گزارش کمیسیون اصل 90 اظهارکرد: اجرا نکردن قانون یا اجرای ناقص آن تخلف قانونی بوده و با قوانین مصوب نیز در تعارض آشکار است.
وی یادآور شد: پرونده های متعددی از استنکاف دولت دهم در اجرای قوانین و مقررات در کمیسیون اصل 90 مفتوح است که برخی از آنها به قوه قضاییه ارسال شده است، از جمله این پرونده ها می توان به تاخیر در اجرای قانون تبدیل سازمان های تربیت بدنی و ملی و جوانان به وزارت ورزش و جوانان و معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس اشاره کرد.
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس، اجرا نکردن قانون استفاده از تسهیلات حساب ذخیره ارزی برای حمل و نقل ریلی و عمومی شهرها و عدم تهیه و تصویب اساسنامه شرکت نفت، گاز، نعت و پتروشیمی و امتناع از اجرای قانون از دیگر پرونده های استنکاف دولت دهم در اجرای قوانین عنوان کرد.
محمدی ادامه داد: باوجود گذشت بیش از پنج سال همه پرونده ها در شعبه ششم کیفری استان تهران مفتوح و در حال رسیدگی است.
وی همچنین گفت: اجرانکردن یا اجرای ناقص برخی از مواد قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، اجرا نکردن برخی مواد قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، عدم اجرای کامل مواد قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات، عدم اجرای برخی مواد بخش 16 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه در خصوص ایثارگران، اجرایی نشدن مواد 67، 68 و 69 قانون مجازات اسلامی از دیگر قوانینی است که اجرای آن ها معطل مانده یا به صورت ناقص اجرا شده است.
این خبر در حال تکمیل است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر