کد خبر: 32094
A

نمایندگان طرح های تقویت بسیج مستضعفین و نظام جامع آموزش فنی و حرفه ای را اصلاح کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح های تقویت بسیج مستضعفین و نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

نمایندگان طرح های تقویت بسیج مستضعفین و نظام جامع آموزش فنی و حرفه ای را اصلاح کردند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، نمایندگان در جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس شورای اسلامی طرح تقویت بسیج مستضعفین اعاده شده از سوی شورای نگهبان را با 122 رای موافق، 23 رای مخالف و 17 رای ممتنع ازمجموع 208 نماینده حاضر اصلاح کردند.
بر اساس مصوبه مجلس، هدف از تشکیل سازمان بسیج مستضعفین ایجاد توانایی های لازم در تمامی افراد معتقد به قانون اساسی و اهداف انقلاب اسلامی و سازماندهی آنان به منظور دفاع همه جانبه کشور، نظام جمهوری اسلامی ایران و تلاش موثر و داوطلبانه در تمامی عرصه های حیات اجتماعی و پیشبرد اهداف و ضرورت های انقلاب اسلامی و تسریع در تحقق اسلامی در چارچوب تدابیر فرماندهی کل قوا، سیاست های کلی نظام و مصوبات شورای عالی امنیت ملی است.
نمایندگان در مصوبه قبلی خود در چهارچوب تدابیر فرماندهی کل قوا، سیاست های کلی نظام و مصوبات شورای عالی امنیت ملی را قید نکرده بودند که این موضوع مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت.
مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس در مورد این مصوبه گفت: نظر ما این است که بسیج زیر نظر فرماندهی کل قوا در سلسله مراتب عمل می کند ولی این که در چهارچوب شورای عالی امنیت ملی عمل کند ایجاد پیچ و خم برای بسیج است و شورای عالی امنیت ملی مسئولیت بسیار دارد دیگر نباید سر آنان را شلوغ کنیم.
علی لاریجانی رییس مجلس نیز اظهارکرد: شورای نگهبان به این مورد ایراد گرفته است و مطمئن باشید که مجمع هم به این مساله ایراد می گیرد پس بهتر است در مصوبه مذکر شورای عالی امنیت ملی نیز ذکر شود.

**رییس سازمان پدافند غیرعامل در صورت اذن رهبر معظم انقلاب عضو شورای عالی فضای مجازی می شود
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در صورت اذن رهبر معظم انقلاب عضو شورای عالی فضای مجازی می شود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان طرح عضویت رییس سازمان پدافند غیرعامل در برخی از شوراهای عالی را با 123 رای موافق، 23 رای مخالف و 16 رای ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر اصلاح کردند.
براساس این اصلاحیه رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در راستای ماموریت ذاتی خود و در جهت برقراری تعامل نزدیک با دستگاه های اجرایی کشور و در صورت اذن رهبر معظم انقلاب عضو شورای عالی فضای مجازی می شود.

** اصلاح لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین ایران و جمهوری آذربایجان
نمایندگان مجلس همچنین جهت تامین نظر شورای نگهبان لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان را اصلاح کردند.
براساس این اصلاحیه که با 139 رای موافق، دو رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر به تصویب رسید در متن موافقتنامه واژه ژرم پلاسم به عبارت بافت زایای گیاهی(ژرم پلاسم) و واژه بیولوژیکی به عبارت عوامل زنده زیستی(بیولوژیکی) تغییر یافت.

**اصلاح طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی
نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی همچنین طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی را با 159 رای موافق، 5 رای مخالف و 7 رای ممتنع از 216 نماینده حاضر برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.
بر اساس این اصلاحیه مجلس، شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی به عنوان نهاد ملی به ریاست معاون اول رییس جمهوری، بدون ایجاد تشکیلاتی جدید با نقش سیاست گذاری در چهارچوب اسناد بالادستی، برنامه ریزی کلان، تنظیم گری، تضمین کیفیت، طراحی و نظارت بر اجرای نظام صلاحیت حرفه ای و نظارت بر آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی تشکیل می شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر