کد خبر: 32095
A

همگی به دنبال وحدت واقعی در مجلس باشیم

یک نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر این‌که «باید در مجلس به دنبال وحدت واقعی باشیم»، گفت: در این دوره مجلس باید وحدت را به معرض تماشای هموطنان و جهانیان بگذاریم.

همگی به دنبال وحدت واقعی در مجلس باشیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،   محمدمهدی زاهدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس ضمن تسلیت به مردم غرب کشور به دلیل وقوع زلزله اخیر،  به آمار دانش‌آموزان  معلمان کشته و مجروح شده در این فاجعه هم‌چنین اظهار کرد: از هم‌استانی‌هایم که آن‌ها نیز زخم خورده زلزله‌های مهیب در بم، زرند، گلبافت و راور بوده‌اند به دلیل کمک‌رسانی جهت رفع مشکلات مردم کرمانشاه و همچنین از تمامی نهادهای عمومی و خصوصی به ویژه نیروهای مسلح در رسیدگی به مصدومان حادثه تشکر می‌کنم.

وی در عین حال بیان کرد: از رییس‌جمهور و شورایعالی اداری کشور درخواست می‌کنم که جایگاه ستاد بحران را ارتقا داده و در ذیل نهاد ریاست جمهوری و یا در قالب معاونت ریاست‌جمهوری تعریف کند تا این ستاد هم بتواند با قدرت و امکانات بیشتری در اینگونه حوادث حضور داشته و اثرگذاری و انسجام قوی داشته باشد.

وی گفت: از ملت و دولت عراق به منظور هماهنگی و تامین امنیت راهپیمایان اربعین حسینی تشکر می‌کنم. این راهپیمایی نمایش و مانور قدرت جهان اسلام و دوستداران اهل بیت (ع) است و لازم است به عنوان یک پدیده استثنایی ثبت جهانی شود؛ لذا از وزارت امور خارجه هم درخواست می‌کنم در این زمینه اقدامات لازم را با دولت عراق به عمل آورد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق خود اظهار کرد: به آمریکای جنایتکار و عوامل آن در منطقه، رژیم صهیونیستی و سعودی می‌گوییم که بیش از 40 سال است مردم ایران بر توطئه‌های آن‌ها چیره شده‌اند و اینک در عربستان سعودی افراد نابالغ سیاسی و نابخرد در حوزه روابط بین‌الملل در فکر توطئه جدید در منطقه هستند. قدرت جریان مقاومت آنچنان تودهنی به آنها خواهد زد که همچون صدام ملعون اثری از آنان باقی نخواهد ماند.

وی در ادامه در راستای نطق کریمی قدوسی نماینده مشهد در جلسه امروز مجلس، گفت: انتظار است که همگی به دنبال وحدت واقعی در مجلس باشیم که مجلس در این دوره وحدت را هم به معرض تماشای هموطنان بگذارد و هم به جهانیان نشان دهد همه در ذیل سایه رهبری به مقابله با توطئه‌های آنان خواهیم پرداخت. از درون مجلس نبایستی ندای وحدت‌شکنانه حتی در قالب آیات قرآن یا نهج‌البلاغه سر داده شود.

وی همچنین ضمن تبریک به وزیر علوم برای اخذ رای اعتماد از مجلس، و با لبان این‌که «به ایشان نصحیت می‌کنم که مراقب جریان نفوذ در درون مجموعه خود باشد» مدعی شد: متاسفانه دو هفته از مسئولیت ایشان نمی‌گذرد که خبرهای ناخوشی را می‌شنویم.

رییس کمیسیون آموزش مجلس به هیات رییسه مجلس نیز تذکر داد و گفت: افراط و تفریط در حوزه امنیتی مجلس به صلاح نیست، نه آن تفریط قبلی و آن این افراط فعلی.

وی در پایان از قوه قضاییه درخواست کرد تا با مفسدین اقتصادی برخورد قاطعی داشته باشند و به مال‌باختگان صندوق‌های مالی نیز کمک کنند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

ارسال نظر