کد خبر: 32112
A

وقی که ظریف «صنم گریز پا» خوانده می‎شود/ نماینده مجلس: موضوع سوالم از ظریف عشقی است!

جهانبخش محبی‌نیا که امروز سوالش از وزیر خارجه را در صحن علنی مجلس به جریان انداخته بود، گریزی به شعر مولانا زد و محمدجواد ظریف را «صنم گریزپا» توصیف کرد. او در پاسخ به مطهری که گفت پس شما فقط می‌خواستید وزیر را به مجلس بکشانید، گفت: بله موضوع عشقی است دیگر!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سئوال نماینده شاهین‎شهر درباره «اعلام آخرین وضعیتخواسته مدعیان در محاکم بین المللی علیه جمهوری اسلام و دفاع مسئولین کشور در اینرابطه» بود که وزیر امورخارجه را به مجلس فراخواند.

محبی نیا در توضیح سئوالشاز بیان ارادتش به ظریف آغاز کرد. او گفت: من به مجاهدت آقای ظریف در اداره دستگاهخارجی واقع هستم و به این معتقدم. از ذکر نام ایشان نه دچار نخوت هستم نه نگرانتفسیرهای راست و چپ.

او ادامه داد: اینکهایشان برای پاسخ به این سوال در جلسه کمیسیون حاضر نشدند، به دلیل مشغله کاریشان است. داستان ما و آقایظریف همچون داستان شمس و مولانا است، بالاخره ایشان صنم گریز پای ما است!

او سپس این بیت از از اشعار مولانا را خواند: «بروید ای حریفان بکشید یار ما را/ به من آورید آخرصنم گریزپا را»

مطهری هم که ریاست جلسه را بر عهده داشت به شوخی به او گفت: پس علت سئوال شما هم معلوم شد. فقط شما می خواستید ایشان را بهمجلس بکشانید!

محبی نیا هم پاسخ داد: بلهموضوع عشقی است دیگر! امروز آویزان شدن به ایشان با توجه به شرایط جهانی فکر می کنمدرست نباشد اما سئوال ما گسترده اش در حد تمام محاکمی است که در سطح جهانی برگزارشده است. آقای ظریف! در پرورش نیروهایی همچون خودتان در وزارت خارجه خست به خرجندهید.

او همچنین از حسن قشقاویمعاون پارلمانی وزارتخارجه گلایه کرد و خطاب به ظریف گفت: ایشان از ما حرف شنوی ندارند، بگوییدبیشتر با ما همراه باشند!

محبی نیا در پایان بابیان این نکته که «تا جایی که من می دانم چون رهبری،‌ دولت و مجلس هم تا حدی از وزیرامورخارجه رضایت دارند» از توضیح ایشان قانع شدم. به این ترتیب این سوال به مرحله رای گیری در مجلس نرسید.

27217

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر