کد خبر: 32132
A

تولیت آستان قدس رضوی: امام رضا (ع) رمز وحدت ‌امت اسلامی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضرت امام ‌رضا (ع) و سیره آن بزرگوار رمز وحدت و انسجام‌ در امت اسلامی است.

تولیت آستان قدس رضوی: امام رضا (ع) رمز وحدت ‌امت اسلامی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی روز چهارشنبه در جمع علما و زائران‌ اهل سنت کشور که به زیارت بارگاه منور رضوی مشرف شده اند، افزود: امروز مهمترین راهبرد دشمنان‌ در جامعه اسلامی ایجاد تفرقه ‌است و در این میان باید محور عمل ما نیز در جامعه اسلامی ایجاد و تقویت وحدت و انسجام باشد.
وی اظهار کرد: در این ‌میان برای اینکه این‌ وحدت تاکتیکی و مقطعی نبوده و قوت و استحکام لازم را داشته باشد باید شاخص های این‌ وحدت و نیز اقتضای زمان‌ را بشناسیم.
وی گفت: نخستین محور وحدت در جامعه اسلامی عشق به خدا، دلداگی به دین و گسترش احکام ‌شریعت است و در این میان روحانیان نقش مهمی ایفا می کنند.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه روحانی باید سیاسی باشد، افزود: روحانی سیاسی کسی است که نیاز و اقتضای جامعه را به خوبی بشناسد و بر این مبنا عمل کند.
رئیسی با تاکید بر اینکه محور وحدت، یک زندگی دین مدارانه و عشق به اهل بیت (ع) است، افزود: در این میان سیره امام رضا (ع) رمز وحدت و همبستگی امت اسلامی است چنانکه سراسر سیره حضرت بر مبنای بصیرت آفرینی و اتحاد در جامعه اسلامی است .
وی با اشاره به اینکه وجود مقدس امام علی بن موسی الرضا (ع) به تعلیم و تربیت نفوس مستعد می پردازد، گفت: سیره رضوی مملو از هشدارهای امام (ع) نسبت به تفرقه و جدایی در جامعه و ضرورت وحدت و حفظ انسجام حول امامت و ولایت است .
حجت الاسلام رئیسی عنوان کرد: در واقع شرط دلدادگی به خدا و موحد بودن به عنوان بخشی از آموزه های امام رضا (ع) متمرکز بر توجه به ولی خدا و ولایت است .
تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروز شناخت جامعه و نیازهای آن وظیفه همه بویژه علماست و هیچ ترک فعلی در این رابطه توجیه ندارد.
وی اظهار کرد: ایجاد انسجام، وحدت و یکپارچگی، بصیرت آفرینی ، هشدار نسبت به توطئه های دشمنان اسلام و شرایط امروز جامعه اسلامی و تلاش برای پیشرفت جامعه و کشور وظیفه همه ماست و امروز ایران اسلامی در سایه رهبری ها و هدایت های مقام معظم رهبری الگویی برای سایر جوامع است.
وی عنوان کرد: باید بر این انسجام افزود و برای تقویت آن تلاش کرد و گام های بلندی برای پیشرفت و توسعه جامعه اسلامی برداشت.
رئیسی تصریح کرد: امروز هر نوع پیشرفت و تعالی در کشور در پرتو دلدادگی به خدا، اتحاد و انسجام مردم است و ما باید نیاز جامعه را شناخته و بر این مبنا ایفای نقش کنیم.
بیش از یک هزار نفر از هموطنان اهل سنت بویژه علما از استان های کردستان، گلستان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به منظور شرکت در آیین های عزاداری ایام پایانی ماه صفر صبح امروز به مشهد الرضا مشرف شدند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر