کد خبر: 32385
A

انتقاد رئیس مجلس شورای اسلامی از پررنگ‌شدن مسائل سیاسی بی‌خاصیت در برخی رسانه‌ها

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پررنگ‌شدن مسائل سیاسی بی‌خاصیت در برخی رسانه‌ها که فایده‌ای برای مردم ندارد، گفت: آینده کشور درگرو آبادانی و تولید ثروت است و تلاش برای تقویت روحیه امیدواری یکی از وظایف رسانه‌هاست.

انتقاد رئیس مجلس شورای اسلامی از پررنگ‌شدن مسائل سیاسی بی‌خاصیت در برخی رسانه‌ها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از روابط عمومی خانه مطبوعات قم، علی لاریجانی روز پنجشنبه در دیدار اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم افزود: گاهی در برخی رسانه‌ها جنجال‌هایی دیده می‌شود که مردم را مایوس می‌کند. حتی برخی مواقع صداوسیما هم به این مسائل می‌پردازد. چینش خبرها نوعی هنر است ولی گاهی فقط خبرهای منفی انعکاس داده می‌شود.
وی با بیان این که بسته‌های خبری منفی ذهن‌ها را خسته می‌کند، اظهار کرد: شرایط کشور اقتضا می‌کند که همه احساس مسئولیت بکنند چرا که رونق تولید و تقویت اشتغالزایی نیازمند گسترش امیدواری در کشور است.
وی همچنین با بیان این که کار اجرایی کشور بدون همکاری مستمر با رسانه‌ها امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: باید تعامل منطقی و توجیهی بین رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برقرار باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تعامل دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌ها را ضروری دانست و گفت: مدیرانی که به رسانه‌ها کم توجهی کنند دچار عقب‌افتادگی از شرایط روز خواهند بود.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری انتخابات خانه مطبوعات به صورت الکترونیکی برای نخستین بار، بر لزوم حمایت مسئولان از این تشکل صنفی تاکید کرد و افزود: یکی از دلایل افت چرخه اقتصادی برخی رسانه‌‎ها نبود جذابیت لازم از نظر تکنیکی است که خانه مطبوعات ضمن انعکاس و پیگیری مطالبات رسانه‌ها باید برای آسیب‌شناسی مشکلات رسانه‌ها وقت بگذارد.
لاریجانی در ادامه با اشاره به مشکل بیمه فعالان رسانه‌ای گفت: این مشکل از سال‌های گذشته به صورت مکرر گفته می‌شود و اگر در اجرای طرح جدید خانه مطبوعات در مورد بیمه‌کردن خبرنگاران مشکلی ایجاد شد، تلاش می‌کنیم مشکلات احتمالی را برطرف کنیم.
7404/ 6133/ تنظیم کننده: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر