کد خبر: 32437
A

وزیر دفاع آمریکا: امکان مذاکره با کره شمالی وجود دارد

وزیر دفاع آمریکا گفت: در صورتی که کره شمالی از آزمایش، توسعه و صدور تسلیحات هسته ای دست بردارد، امکان مذاکره وجود دارد.

وزیر دفاع آمریکا: امکان مذاکره با کره شمالی وجود دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از خبرگزاری رویترز،«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا از امکان مذاکره میان واشنگتن و پیونگ یانگ در صورت توقف آزمایش، توسعه و صدور تسلیحات هسته ای از سوی کره شمالی خبر داد.
متیس درباره خودداری کره شمالی از هرگونه آزمایش موشکی یا هسته ای از در دو ماه اخیر، با بیان اینکه ارتش آمریکا در حال بررسی این موضوع است، از اظهار نظر پیرامون علت های احتمال آن امتناع کرد.
پیشتر شبکه خبری سی ان ان در گزارشی نوشت که نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا درباره علت این خودداری پیونگ یانگ سردر گم هستند.
وزیر دفاع آمریکا در ایالت کالورادو از فرماندهی دفاع هوا فضایی آمریکا که مسئول دفاع داخلی و دفع حمله احتمالی کره شمالی است دیدار خواهد کرد.
با وجود اینکه واشنگتن گفته است همه گزینه ها برای مقابله با کره شمالی از جمله گزینه نظامی روی میز است، اما بر اولویت راه حل دیپلماتیک تاکید می کند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته در سئول به پیونگ یانگ هشدار داد که کشورش آمادگی استفاده از همه توان نظامی خود در مقابل کره شمالی را دارد اما در عین حال از پیونگ یانگ خواست پای میز مذاکره بیاید.
همزمان با سفر ترامپ به شرق آسیا، ارتش آمریکا و کره جنوبی این هفته یک رزمایش مشترک دریایی انجام دادند که به گفته مقام های دو کشور هشداری روشن به کره شمالی بود.
موضوع کره شمالی بخش مهمی از موضوع های مطرح شده در دیدارهای ترامپ با سران کشورها در این سفر به ویژه چین را تشکیل می داد.
ترامپ اعلام کرده که «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین قول افزایش فشار و تحریم بر کره شمالی را داده است.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین امروز در پیامی توئیتری تصمیم چین برای اعزام هیاتی از دیپلمات های ارشد این کشوربه کره شمالی برای مذاکره را «حرکتی بزرگ» توصیف کرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر