کد خبر: 32443
A

سفیر ایران در اتریش: همکاری های استانی بخش مهمی از روابط ایران و اتریش است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش در نشست مشترک اتاق های بازرگانی تهران و وین گفت: همکاری های استانی و منطقه ای بخش مهمی از روابط ایران و اتریش را تشکیل می دهد.

سفیر ایران در اتریش: همکاری های استانی بخش مهمی از روابط ایران و اتریش است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «عبادلله مولایی» امروز در همایش تجاری وین - تهران در محل اتاق بازرگانی و صنایع وین گفت: در 2سال گذشته روابط دوستانه و دیرینه دو کشور ایران و اتریش پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و معتقدم روابط دوجانبه ما تعمیق یافته و اینک برای هر دو طرف امکان پذیر است که زمینه های جدید همکاری برای شکل دهی به یک مشارکت نویدبخش را شناسایی کنند.
وی افزود: هر چند حجم مبادلات تجاری بین ایران و اتریش هنوز به سطح مطلوب نرسیده اما بطور مستمر در حال افزایش بوده و در این مسیر ما اهمیت زیادی برای همکاری های بین استانی قائل هستیم و آن را بخش مهمی از همکاری های پویای دو کشور می دانیم.
مولایی یادآورشد: در این زمینه (ایالت) وین یکی از شریکان اصلی استانی ایران است که گفت وگوهای مفیدی با استان های تهران و اصفهان ایران برقرار کرده است . سفر شهردار وین و رئیس اتاق بازرگانی وین به همراه یک هیات به ایران ، در واقع نقطه عزیمت مهمی در این ارتباط بود که ضمن آن یادداشت تفاهم مهمی برای گسترش روابط بخش خصوص تهران با همتایان وینی امضا شد.
مولایی ادامه داد: سفر کنونی هیات اتاق بازرگانی تهران به وین و نیز سفر آتی شهردار تهران به وین ، به ارتقا و پیشبرد بیشتر این روند نویدبخش کمک خواهد کرد. از این رو باید فرصت ایجاد شده را غنیمت شمرد و با شناسایی امکانات و زمینه های همکاری ، افق جدیدی در مسیر مناسبات دو کشور ترسیم و ظرفیت های بالقوه برای همکاری را محقق کرد.
سفیر ایران افزود: تهران به عنوان یک کلانشهر مملو از فرصت ها با ظرفیت های عظیم است و وین را یک شریک مهم آینده خود می داند؛ آنچه به آن نیاز داریم آشنا شدن با فرصت های همکاری ، ظرفیت های کاری و البته اتخاذ دیدگاه درست و راهبرد تجاری صحیح است.
فرصت های موجود در زمینه های مختلف همچون محیط زیست ، خودرو ، مخابرات ، کشاورزی ، مدیریت آب ، صنایع دارویی ، انرژی ، پتروشیمی ، صنایع غذایی ، معادن ، فولاد و سایر صنایع مهم کوچک و متوسط را قابل تحقق است.
مولایی در پایان تاکید کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین کاملا آمادگی ارائه هر گونه کمک برای تحقق این هدف را دارد.
به گزارش ایرنا، در نشست مشترک امروز (پنجشنبه) اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران و اتاق بازرگانی وین، دو طرف زمینه های همکاری بیشتر و توسعه روابط تجاری را مورد بررسی قرار دادند.
بر اساس هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش ، هیات تجاری اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن تهران به سرپرستی بهمن عشقی دبیر کل اتاق تهران و همراهی 36 تن از نمایندگان شرکتهای ایرانی، روز پنجشنبه در نشست مشترک اتاق های بازرگانی وین و تهران در پایتخت اتریش شرکت کرد. آشنایی و برقراری ارتباطات کاری بیشتر بین شرکت های استان تهران با استان های وین و اتریش سفلی از اهداف این سفر به شمار می رود.
همچنین این هیات پیش از اتریش در سفر روز دوشنبه به اسلواکی زمینه های ارتقای روابط تجاری با آن کشور را بررسی کردند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر