کد خبر: 32458
A

لاوروف ادعای قانونی بودن حضور نظامی آمریکا در سوریه را رد کرد

در پی سخنان وزیر دفاع آمریکا که حضور نظامیان این کشور در سوریه را با مجوز سازمان ملل خواند، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه قانونی بودن حضور نیروهای آمریکایی در سوریه را ادعای بی پایه و اساس عنوان کرد.

لاوروف ادعای قانونی بودن حضور نظامی آمریکا در سوریه را رد کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، جان متیس وزیر دفاع آمریکا به تازگی مدعی شد که سازمان ملل به واشنگتن اجازه اعزام نیروهای خود به سوریه را داد زیرا قطعنامه ای را علیه گروه تروریستی داعش صادر کرد.
خبرگزاری اسپوتنیک روز پنجشنبه به نقل از لاوروف نوشت: ادعای وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه نیروهای این کشور در سوریه بر مبنای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل قانونی هستند، بی اساس است.
وزیر خارجه روسیه گفت: در پی این سخنان وزیر دفاع آمریکا، فوری با وزارت خارجه این کشور تماس گرفته و از آنها سئوال کردیم که منظورشان کدام تصمیم سازمان ملل است که حضور نیروهای آمریکایی در سوریه را قانونی و مشروع کرده است.
وی ادامه داد: پاسخ طرف آمریکایی به این سوال قانع کننده نبود و مشخص بود که فرد پاسخ دهنده بی اساس بودن حضور قانونی نیروهای آمریکایی در سوریه را درک می کرد.
لاوروف یادآورشد: گفت وگو با طرف آمریکایی در این مورد ادامه دارد.
به گزارش رسانه ها، 500 نظامی آمریکایی به صورت غیر قانونی و بدون اجازه دولت سوریه به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش وارد خاک این کشور شده اند. هدف اصلی واشنگتن این است که از این نیروها در توطئه های خود برای برهم زدن ثبات سوریه استفاده کند.
دولت سوریه حضور نیروهای آمریکایی را تجاوز به حاکمیت خود می داند و خواستار خارج شدن آنها از خاک این کشور است چرا که بهانه ای که تحت لوای آن وارد خاک سوریه شده اند دیگر وجود ندارد و داعش اکنون 95 درصد از مناطقی را که اشغال کرده بود از دست داده است.
بر اساس این گزارش، آمریکا نمی خواهد به شکست طرح خود در سوریه که برای این کشور و همپیمانانش میلیاردها دلار هزینه داشته اعتراف کند و این جای تعجب نیست که از نیروهای خود که غیر قانونی در خاک سوریه حضور دارند بعنوان ابزاری برای تخریب و تلاش برای انتقام گیری استفاده کند؛ اما این تلاش ها چیزی عاید واشنگتن نخواهد کرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر