کد خبر: 32477
A

دستگاه‌های اجرایی به زیرساخت‌های استان‌های کمتر برخوردار توجه داشته باشند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه‌ریزی‌هابراساس شاخص‌های توسعه‌ای و آمایش کشوری انجام شود.

دستگاه‌های اجرایی به زیرساخت‌های استان‌های کمتر برخوردار توجه داشته باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مجید کیان‌پور با بیان این‌که «متأسفانه بودجه‌ریزی در کشور براساس قدرت چانه‌زنی است»، اظهار کرد: این مهم باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا قدرت چانه‌زنی کنار برود و براساس شاخص‌های توسعه‌ای و آمایش کشوری انجام شود.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم باید تلاش گسترده‌ای صورت گیرد تا براساس شاخص‌های محرومیت‌زدایی بودجه تقسیم و توزیع شود. متأسفانه شاهدیم در اکثر مواقع در بودجه‌ریزی‌ها سهم استان‌ها مناسب دیده نمی‌شود در حالی‌که دولت و دستگاه‌های اجرایی باید برای توسعه، نوسازی و فراهم کردن زیرساخت‌های استان‌های کمتر برخوردار اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان این‌که «اگر براساس شاخص‌ها بودجه‌ریزی انجام نشود روستاهای استان توسعه نمی‌یابند و این امر سبب مهاجرت روستائیان و نهایتاً سکونت در حاشیه شهرها خواهد شد»، تصریح کرد: به دنبال آن معضل سکونت‌گاه‌های غیررسمی و آسیب‌های اجتماعی و بیکاری ایجاد  و قطعاً سرمایه‌های هنگفتی بر دولت تحمیل می‌شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «چنا­نچه از ابتدا توازن و آمایش سرزمین براساس قانون ششم توسعه، سند چشم‌انداز و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری صورت گیرد توسعه بیشتر و متوازن‌تری در آینده کشور متصور است»، افزود: با این تفاسیر می‌توانیم کا­رهای بهتر و مناسب‌تری انجام دهیم.

وی گفت: بودجه باید براساس شاخص‌های رفع محرومیت‌ توزیع شود تا معضلات بعدی آن کمتر شود.

وی با اشاره به میزان حاشیه‌نشینی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی کشور ، بیان کرد: چنانچه براساس موارد مذکور برنامه‌ریزی نشود جمعیت  و مساحت حاشیه‌نشینی رو به فزونی خوا­هد گذاشت و دولت مجبور است برای ساماندهی آنان هزینه بیشتری صرف کند.

این عضو هیأت رئیسه کمیسی­ون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چنانچه توازن و بودجه‌ریزی‌ها قوی باشند تا بتوانیم اعتبارات صرف توسعه یک­نواخت شود قطعاً مشکلات کاهش می‌یابد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر