کد خبر: 32646
A

دست خیرین و بخش خصوصی را می بوسیم/سرانه فضای آموزشی مناسب البرز نیست

استاندار البرز با تاکید بر اینکه سرانه فضای آموزشی این استان به عنوان پیشانی پایتخت شایسته نیست، گفت: دست خیرین مدرسه ساز و بخش خصوصی را می بوسیم و تلاش می کنیم حضوری پررنگ تر داشته باشند.

دست خیرین و بخش خصوصی را می بوسیم/سرانه فضای آموزشی مناسب البرز نیست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدعلی نجفی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز، افزود: وضعیت استان در سرانه فضای آموزشی مطلوب نبوده و رتبه سی و یکم کشور برای البرز در این رابطه قابل قبول نیست.
نجفی با تاکید بر ضرورت ارائه برنامه مدون در خصوص تامین فضای آموزشی استان البرز اضافه کرد: مصوبات جلسات باید با جدیت دنبال و محقق شود و اگر موانعی در این راه وجود دارد باید قبل از تصویب رسیدگی و رفع شود.
وی افزود: با توجه به شرایط خاص البرز و وضعیت اقتصادی و بودجه کشور باید دست خیرین و بخش خصوصی را بوسید، چراکه تاکنون نیز با علاقمندی ویژه ای برای ایجاد فضاهای آموزشی اقدام کرده اند.
استاندار البرز اضافه کرد: باید مردم از وضعیت استان و کمبودها و ضعف ها آگاه شوند به این دلیل که با اشراف به موانع و مشکلات به وجد آمده و به کمک آموزش و پرورش خواهند آمد.
وی گفت: احترام و تبعیت از مدیران بالادستی بسیار شایسته است، ولی این امر نباید مانع اطلاع رسانی دقیق از نیازها و کمبودها باشد.
نجفی افزود: کرج در گذشته ای نه چندان دور مرکز آرامش پایتخت بوده ولی اکنون با موانعی جدی دست و پنجه نرم می کند که مسئولان ملی باید از آنها آگاه بوده و درصدد مساعدت برای رفع آنها برآیند.
وی خاطر نشان کرد: وجود خیرین مدرسه ساز گوهری ناب است که پوشیده مانده و باید با آگاهی بخشی به مردم در این رابطه، از چنین ظرفیتی بیشتر بهره برد.
استاندار البرز گفت: ما معتقد هستیم که آموزش به عنوان پلی از توسعه نیافتگی به توسعه یافتگی است بنابراین باید برای عناصر آن که دانش آموزان هستند فضایی مناسب تدارک دیده شود.
وی افزود: در کشورهای توسعه یافته دنیا، بخش بزرگی از فضاهای آموزشی توسط بخش خصوصی ساخته و اداره می شود بنابراین نباید بار ایجاد چنین فضاهایی تنها بر دوش دولت باشد.
استاندار البرز ادامه داد: برای ایجاد و تجهیز فضای آموزشی مخصوص معلولان تاکید ویژه ای داشته و مدارس استثنایی را ویژه می بینیم.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر