کد خبر: 32991
A

پس‌لرزه‌های سخنان جهانگیری در مورد مسکن مهر در مجلس| چه کسی جواب تخریب مسکن مهر را می‏‎دهد؟

تسلیت به مردم زلزله‎زده کرمانشاه نقطه مشترک نطق‌های میان دستور نمایندگان در جلسه علنی امروز بود. البته نماینده مردم مشهد پای صحبت‌های معاون اول در مورد مسکن مهر کرمانشاه را هم به مجلس باز کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ابتدای نطقش را به زبان کردی عنوان کرد و در ادامه به زبان فارسی از فعالیت‌های دولت برای کمک به مناطق زلزله زده انتقاد کرد.

محمدرضا صباغیان نمایندهمردم بافق و مهریز نیز در رابطه با زلزله کرمانشاه گفت: بسیاری از گره‎ها با نظارت مجلس حل می شود. همانطور که اگرما نظارت نداشته باشیم بسیاری از گره ها ایجاد می شود. برای بودجه 97 دولت هیچ کاریبرای کشاورزها نکرده است و فقط مجلس خودش را خراب کرده است.

چه کسی پاسخ خرابی بیمارستان و مسکن مهر را می‌دهد؟

او افزود: در زلزلهکرمانشاه مردم دچار مشکل هستند، همه ما با آنها اظهار همدردی می کنیم اما این بیمارستان ومسکن مهر که بر سر مردم خراب شد، را چه کسی پاسخ می دهد. الان مسئول پروژه رابازداشت کردند، این فایده ای ندارد. باید امروز با کسانی برخورد شود که همچنان،اینگونه ساختمان ها را می سازند.

وی افزود: فقط برای اینکه مردم فعلاآرام شوند، یک نفر را می گیریم و چهار روز دیگر آزادش می کنیم! تنها کاری که ما بایدبکنیم این است که از وزیر مربوطه سئوال بپرسیم. مجلس باید کاری کند که کسانی کهمسکن مهر و این بیمارستان را ساختند،‌ پاسخگو باشند.

فرهاد تجری نماینده مردمسرپل ذهاب و گیلان غرب نیز تمام زمان نطقش را به تشکر از حضور رهبری، رئیس دولت ورئیس مجلس، مردم و هنرمندان در منطقه زلزله زده اختصاص داد.

*دلیل بی‌اعتمادی مردم بهنهادهای دولتی در کمک به زلزله‌زده‌ها چیست؟

محمد بیرانوندی نمایندهخرم آباد و دوره نیز در تذکری خطاب به رئیس جمهور گفت: آیامی دانید استقبال مردم و اعتمادشان بهبازیگرها و چهره های معروف بیشتر از نهادهای دولتی شده است؟ همه اینها نشان ازاین دارد که زلزله بی اعتمادی، عمیق تر از زلزله اخیر خواهد بود. مردم دیگر بهنهادهای دولتی اعتماد ندارند. دستور بدهید زلزله سنجی در اماکنی همچون بیمارستانها و مسکن مهر انجام شود.

نصرالله پژمانفر نمایندهمردم مشهد و کلات نیز در تذکر شفاهی خود، گریزی به حاشیه‌های ایجاد شده بر سر صحبت‌هایاسحاق جهانگیری در مورد مسکن مهر زد (اینجا)،(اینجا)و گفت: از این رفتار سخیف معاون اول که موجببازی با احساسات مردم شد، گلایه دارم. من امروز سئوالم این است که اگر طرح مسکن مهرو ساخت خانه های روستایی انجام نشده بود، میزان تلفات را چقدر اعلام می کردند؟

او در رابطه با موضوعپدیده شاندیز هم افزود: در مورد مشکلات پدیده شاندیز دیگر گفتار درمانی بس است.متاسفانه فقط حرف زده می‌شود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر