کد خبر: 32997
A

صندوق های بازنشستگان،بازنشستگی پیش از موعد و شستا مهم ترین محورهای جلسه غیرعلنی مجلس

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از محورهای جلسه غیرعلنی امروز -دوشنبه - خانه ملت را صندوق های بازنشستگان،بازنشستگی پیش از موعد و شستا عنوان کرد و گفت: بازنشستگی پیش از موعد مشکلاتی را برای صندوق بازنشستگی ایجاد کرده است و عملا حق‌الناس تضییع می‌شود، بنابراین مقرر شد در این زمینه با دقت بیشتری عمل شود.

صندوق های بازنشستگان،بازنشستگی پیش از موعد و شستا مهم ترین محورهای جلسه غیرعلنی مجلس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بهروز نعمتی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه غیر علنی امروز مجلسی ها که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، اظهارکرد: در این جلسه علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سید تقی نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی نظرات خود را در مورد وضعیت صندوق‌های تامین اجتماعی بیان کردند.
وی افزود: همچنین روسای کمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و درمان و اقتصادی و برخی از نمایندگان مجلس در این جلسه نکاتی را مطرح کردند و رییس مرکز پژوهش‌های مجلس هم گزارش جامعی در این زمینه ارائه کرد.
نعمتی ادامه داد: بیش از 51 درصد جمعیت کشور تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی هستند ، به همین دلیل بخش قابل توجهی از شهروندان درگیر مشکلات مربوط به این صندوق‌ها هستند و حساسیت زیادی در این زمینه وجود دارد، از این رو در این جلسه مقرر شد ظرف یک سال آینده نسبت به تعیین تکلیف این صندوق‌ها اقدام شود و همچنین مقرر شد مجموعه اقداماتی در قالب یک طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد پیگیری قرار گیرد.
وی گفت: در جلسه غیرعلنی امروز در مورد بازنشستگی پیش از موعد مطرح شد که این مساله مشکلاتی را برای صندوق بازنشستگی ایجاد کرده و عملا حق‌الناس تضییع می‌شود، بنابراین مقرر شد در این زمینه با دقت بیشتری عمل شود.
سخنگوی هیات رییسه مجلس ادامه داد: در این جلسه بیان شد که شرکت‌های زیان‌ده سازمان تامین اجتماعی مخصوصا شستا باید هر چه سریع تر ساماندهی شوند، به ویژه 127 شرکت زیان‌ده باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.
نعمتی افزود: همچنین مقرر شد که وضعیت صندوق‌های بازنشستگی فولاد و صندوق بازنشستگی کشوری در جلسات بعدی مجلس بررسی شود.
وی تاکید کرد: در این جلسه درباره وام‌هایی که از سوی تامین اجتماعی و شستا پرداخت می‌شود نیز بحث‌هایی صورت گرفت، همکاران معتقدند این وام‌ها ضرورتی ندارد گرچه این مجموعه‌ها سرمایه‌گذار هستند و اگر قرار است سودی عاید آنها شود باید این سود نهایتا به سازمان تامین اجتماعی، شستا و مردم برگردد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر