کد خبر: 33039
A

تشکر نمایندگان استان کرمانشاه از حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله زده

نمایندگان مردم استان کرمانشاه از حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و حمایت های ایشان از مردم زلزله زده تشکر کردند.

تشکر نمایندگان استان کرمانشاه از حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله زده
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب در جلسه علنی امروز - دوشنبه - مجلس در تذکری شفاهی از طرف مجمع نمایندگان استان کرمانشاه از حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله زده و حمایت های ایشان از مردم زلزله زده تشکر کرد.
وی همچنین از مراجع عظام تقلید و رییس جمهوری و رییس مجلس، وزیران، نیروهای مسلح و هلال احمر که در مناطق زلزله زده حضور یافتند تشکر کرد و گفت: متاسفانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نظر کارشناسی درباره مناطق زلزله زده که به دولت ارایه می دهد میزان کمک های بلاعوض و وام های پرداختی را پایین برآورد کرده است.
شهاب نادری نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری شفاهی ضمن تسلیت به مردم استان کرمانشاه از ملت ایران به دلیل حمایت های بی سابقه خود از مردم زلزله زده این استان تشکر کرد.
وی همچنین از حضور رهبر معظم انقلاب و حمایت های ایشان قدردانی کرد و گفت: از حضور رییس جمهوری نیز تشکر می کنیم اما ای کاش دکتر روحانی حرف های مردم را گوش و با آنان درد و دل می کرد.
نماینده مردم اورامانات در مجلس از رییس جمهوری خواست با توجه به هوای سرد مناطق زلزله زده نسبت به استقرار و اسکان مردم زلزله زده در کانکس ها و سایر مناطق عمومی اقدام کند و امکانات لازم را برای آنان فراهم کند.

** همدردی مردم لرستان با زلزله زدگان
محمد بیرانوندی نماینده مردم خرم آباد در مجلس در تذکری شفاهی در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس ضمن ابراز تاسف و تاثر از مصیب های ناشی از زلزله ویرانگر کرمانشاه مراتب همدردی مردم لرستان با مردم کرمانشاه را اعلام کرد.
وی خطاب به رییس جمهوری گفت: آیا می دانید بعضی از مردم سعی می کنند شخصا کمک های خود را به دست مردم زلزله زده برسانند؟ آیا می دانید استقبال مردم از اعتماد به ورزشکاران و هنرمندان بیشتر از نهادها و ارگان های دولتی شده است؟ همه این ها حکایت از آن دارد که زلزله بی اعتمادی ویرانگرتر از زلزله اخیر خواهد بود.
وی ادامه داد: مردم دیگر به اماکن دولت ساز اعتماد پیشین را ندارند، رییس جمهوری دستور دهد جهت پیشگیری از حوادثی شبیه زلزله سرپل ذهاب دستور العمل استحکام سنجی و استحکام بخشی امکان عمومی تهیه شود.
نماینده مردم خرم آباد خطاب به رییس جمهوری همچنین گفت: در دوران تبلیغات انتخابات به جوانان وعده داده شد که سازمان جوانان احیا خواهد شد که این موضوع باید تسریع یابد.
محمد دامادی نماینده مردم ساری در مجلس نیز در تذکری شفاهی با اشاره به تجمع بازنشستگان فولاد در کنار مجلس گفت: هفت سال است که بازنشستگان مظلوم فولاد در کنار مجلس و نهادهای دیگر تجمع می ‌کنند، مجلس در این باره پیگیری‌ های مکرری داشته و قانون وضع کرده اما به نظر می ‌رسد دولت نمی‌ خواهد مشکلات این قشر را برطرف کند.
وی افزود: در دوره گذشته یکی از بازنشستگان فولاد در مقابل مجلس سکته و فوت کرد و به نظر می ‌رسد دولت هنوز از خواب بیدار نشده است.
وی ادامه داد: صبح امروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس حاضر شد و حتی در جریان بند (پ) ماده (12) قانون نبود . انتظار می رفت که امروز در مجلس حاضر شده است سری به بازنشستگان فولاد که در مقابل مجلس تجمع کرده اند، می ‌زد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همکاران بسیاری درگیر حل مساله بازنشستگان فولاد هستند، متاسفانه آنها برای احقاق حق خودشان در کنار مجلس تجمع و التماس می‌ کنند.
نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری شفاهی با اشاره به حضور چهار میلیون زائر در دهه آخر ماه صفر در مشهد گفت: متاسفانه دولت برگزاری حرکت بزرگ کمترین نقش را برای خود پیش بینی کرده و کمترین آورده را در موضوع زیارت پیش بینی کرده است.
وی افزود: موضوع توسعه زیرساخت ها در موضوع زیارت یکی از مسایل اساسی است که متاسفانه به آن توجه نمی شود.
وی ضمن تسلیت به مردم زلزله زده غرب کشور گفت: نسبت به رفتار سیاسی معاون اول رییس جمهوری که باعث بازی با احساسات مردم شد اعتراض دارم. اگر طرح مسکن مهر و ساخت خانه های روستایی انجام نشده بود تلفات این حادثه بیش از این بود.
نماینده مردم مشهد در مجلس همچنین به موضوع پدیده شاندیز اشاره کرد و گفت: امروز مساله گفتار درمانی برای زندگی مردم بس است، هنوز مشکلات مردم حل نشده است.

**تذکر کتبی نمایندگان مجلس
اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی تذکر کتبی نمایندگان را قرائت کرد.
محمد عزیزی نماینده مردم ابهر در مجلس در تذکری کتبی به وزیر امورخارجه واکنش مناسب به تحریم های جدید اعمال شده بر افراد حقیقی و حقوقی را خواستار شد.
محمد علی پورمختار نماینده مردم بهار در مجلس در تذکری به وزیر راه و شهرسازی خواستار نظارت جدی و عملیاتی بر سازمان نظام مهندسی شد.
همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس در تذکری کتبی به وزیر نفت بر لزوم اصلاح شرایط آزمون استخدامی وزارت نفت تاکید کرد.
محمد دامادی نماینده مردم ساری در مجلس در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار رسیدگی و تعیین تکلیف مشکلات بازنشستگان فولاد کشور شد.
پروانه مافی، سکینه الماسی، زهرا ساعی و طیبه سیاوشی نمایندگان مجلس در تذکری کتبی به وزیران کشور،راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت اعلام کردند: بدترین وضعیت ایران در شاخص های سلامت توسعه پایدار در سال 2016 مربوط به آلودگی هوا است که ایران از 100 نمره ، 26 را کسب کرده است، استمرار بحران موجود پایتخت و کشور را به سمت فاجعه سوق می دهد پاسخ وزارتخانه های مسوول چیست؟
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر