کد خبر: 33044
A

ظریف: ایران آماده همکاری با سازمان ملل در همه حوزه های مورد انتظار در افغانستان است

– وزیر امور خارجه کشورمان از آمادگی ایران به منظور همکاری نزدیک با سازمان ملل و دیگر کارگزاری های آن سازمان در تمامی حوزه های مورد انتظار در افغانستان خبر داد و گفت: ایران خواستار ثبات در افغانستان بوده و در این راستا تلاش کرده است.

ظریف: ایران آماده همکاری با سازمان ملل در همه حوزه های مورد انتظار در افغانستان است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در دیدار تادامیچی یاماموتو نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان ضمن اشاره به همکاری های جاری میان ایران و افغانستان و لزوم افزایش شتاب این همکاریها در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی، اهمیت مقابله با گسترش تهدیدات و خطر گروه داعش در منطقه و از جمله افغانستان با توجه به شکست های اخیر این گروه تروریستی در کشورهای عراق و سوریه را یادآور شد.
اعلام حمایت کشورمان از تلاشهای دولت وحدت ملی افغانستان و سیاست جاری جمهوری اسلامی ایران در راستای ایجاد ثبات در این کشور و همچنین حمایت از تلاش های سازمان ملل در تمامی ابتکارات مربوط به استقرار صلح در افغانستان از جمله محورهای دیگر گفت وگوها در این دیدار بود.
تادامیچی یاماموتو نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان نیز در این دیدار گزارش مبسوطی از اوضاع کنونی و امنیتی افغانستان و همچنین راه های مختلف تداوم گفت وگوهای صلح در افغانستان به منظور استقرار ثبات و امنیت در این کشور ارائه کرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر