کد خبر: 33051
A

حضرت آیت الله خامنه ای:مهم ترین اولویت کنونی تامین مسکن زلزله‌زدگان و بازسازی مناطق تخریب‌شده و آسیب‌دیده است

رهبر معظم انقلاب اسلامی وظایف مسئولان را در قبال زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، بسیار سنگین خواندند و تاکید کردند: مهم ترین اولویت کنونی، مسئله تامین مسکن زلزله‌زدگان و بازسازی مناطق تخریب‌شده و آسیب‌دیده است که باید با پشتیبانی دستگاه‌های مختلف نظامی و غیرنظامی و با مدیریت متمرکز، کار جهادی و با سرعت عمل لازم انجام شود.

حضرت آیت الله خامنه ای:مهم ترین اولویت کنونی تامین مسکن زلزله‌زدگان و بازسازی مناطق تخریب‌شده و آسیب‌دیده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای روز دوشنبه پس از بازدید از مناطق زلزله‌زده در جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله زدگان در جمع مسئولان استانی و محلی و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی با تاکید بر این که مردم آسیب‌دیده باید پیشرفت کار را حس کنند، گفتند: در این زمین‌لرزه، وسعت مناطق آسیب‌دیده زیاد است و اگرچه شهر سرپل ذهاب و برخی شهرهای دیگر خسارات سنگینی دیده‌اند اما برخی روستاها به کلی ویران شده‌اند که حادثه مهمی است.
ایشان با یادآوری مصائب، سختی‌ها و گرفتاری های زلزله‌زدگان افزودند: ما چون خودمان به حادثه زلزله مبتلا نشده‌ایم، شاید متوجه مصیبت زلزله‌زدگان نشویم. کسانی که تا دیروز در کنار خانواده خود در یک مسکن، با آرامش زندگی می‌کردند به یکباره هم زندگی خود را از دست داده‌اند و اکنون در فصل سرما همه زندگی آنان در یک چادر خلاصه شده است.
رهبر معظم انقلاب با تاکید بر این که باید اهمیت این حادثه را متوجه شد تا بتوانیم به اهمیت وظایف خود پی ببریم، خاطرنشان کردند: در حوادثی همچون زلزله، یکی از موارد مورد نیاز در همان ساعات اولیه، موضوع نجات است که در این منطقه به دلیل حضور بموقع ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، مسئله نجات تقریباً به شکل قابل قبولی انجام شد.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: با توجه به بازدیدی که از برخی مناطق زلزله‌زده داشتم و با توجه به گستردگی منطقه آسیب‌دیده، اگر موضوع نجات در همان ساعات اولیه به سرعت انجام نمی‌گرفت، تلفات قطعاً چندین برابر میزان فعلی بود.
ایشان به برگزاری جلسات متعدد خود با مسئولان دولتی در زمان زلزله بم اشاره کردند و گفتند: در پی آن جلسات، ستاد مدیریت بحران شکل گرفت تا در همان لحظات اولیه حوادث طبیعی، این ستاد وارد عمل شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، موضوع «امداد» را بعد از موضوع «نجات» یکی دیگر از مسائل مهم در حوادث و بلایای طبیعی برشمردند و افزودند: اگرچه در امداد نیز سرعت مورد نیاز است اما امداد، فوری و تمام‌شدنی نیست زیرا در هر برهه از زمان، بخش‌های مخصوص به خود را دارد.
ایشان تاکید کردند: در حادثه‌ای همچون زلزله، در مراحل اولیه امداد، تامین نیازهای فوری همچون غذا، آب، امکانات زندگی و لباس مورد توجه است اما بعد از این مراحل، مهمترین مرحله جمع‌آوری نخاله‌ها در شهرها و روستاها و سپس تامین مسکن است که کار عظیم و دشواری است و باید حتماً انجام گیرد.
رهبر انقلاب اسلامی، سرعت عمل در ساخت خانه‌های مردم آسیب‌دیده و همچنین تامین وسایل گرمایشی را ضروری برشمردند و خاطرنشان کردند: برای انجام این مسئولیت سنگین، مدیریت متمرکز لازم است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با قدردانی از زحمات مسئولان بویژه دستگاه‌ها و نهادهایی که کمر همت بستند و از همان ابتدای حادثه بطور جدی وارد عمل شدند، گفتند: علاوه بر تمرکز مدیریت، کار جهادی و پیگیری مستمر کارها و سرعت عمل باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر