کد خبر: 33122
A

تسلیت و ادای احترام مقامات اسلوونیایی و دیپلمات های خارجی به جان باختگان حادثه زلزله در غرب ایران

برخی از مسئولین، شخصیت های اقتصادی و فرهنگی اسلوونی و سفیران و دیپلمات های خارجی مقیم این کشور روز دوشنبه با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا و امضای دفتر یادبود نسبت به قربانیان سانحه دردناک زلزله در غرب کشورمان ادای احترام کردند.

تسلیت و ادای احترام مقامات اسلوونیایی و دیپلمات های خارجی به جان باختگان حادثه زلزله در غرب ایران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، جمعی از مسئولین ازجمله 'ماتی مارن' مدیرکل سیاسی دوجانبه وزارت امور خارجه اسلوونی، برخی اعضای وزارت امور خارجه و 'زوران استانچیچ' رئیس دفتر نمایندگی اتحادیه اروپایی در اسلوونی و همچنین سفیران و دیپلمات‌های خارجی مقیم لوبلیانا از جمله از کشورهای: برزیل، ایتالیا، هلند، ترکیه، ژاپن، آلمان، لهستان، گرجستان، فرانسه، واتیکان، مونته نگرو، کرواسی، بریتانیا، ایرلند، مجارستان، اتریش، روسیه و تایلند، با حضور درسفارت کشورمان ضمن امضای دفتر یادبود و نوشتن مطالبی در بیان احساسات خود، تأسف و اندوه عمیق شان را نسبت به این حادثه تلخ ابراز داشتند.
همچنین 'میلان برگلز' رئیس پارلمان اسلوونی با ارسال نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، مراتب تسلیت و ابراز همدردی عمیق خود را اعلام کرد.
پیش از این نیز 'کارل اریاوتس' معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اسلوونی با ارسال نامه‌ای به محمد جواد ظریف وزیر همتای ایرانی خود این حادثه غم انگیز را تسلیت گفته بود.
'ماتی مارن' مدیر کل سیاسی دوجانبه وزارت امور خارجه اسلوونی نیز با حضور در سفارت و گفت و گو با 'مرتضی درزی رامندی' سفیر جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیت وزیر امور خارجه این کشور را به سفیر کشورمان ابلاغ کرد.
همچنین سفارت ایران در لوبلیانا به احترام یاد و خاطره جان باختگان حادثه زلزله در غرب کشورمان، پرچم جمهوری اسلامی ایران را به حالت نیمه افراشته درآورد.
برخی سفارتخانه‌ها در لوبلیانا نیز با ارسال یادداشت رسمی و همچنین جمعی از مسئولان نهادهای اقتصادی و نمایندگان شرکت‌های اسلوونیایی از طریق ارسال ایمیل‌های جداگانه، حادثه تلخ زلزله در غرب ایران را تسلیت گفتند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر