کد خبر: 33178
A

میراث آیت الله هاشمی رفسنجانی حفظ وحدت و عظمت ملت ایران است

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید قم گفت: میراث آیت الله هاشمی رفسنجانی حفظ نظام، حفظ وحدت، حفظ اعتدال و حفظ عظمت و شکوه ملت ایران است.

میراث آیت الله هاشمی رفسنجانی حفظ وحدت و عظمت ملت ایران است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از پایگاه اطلاع رسانی اسراء، وی روز دوشنبه دردیدار با اعضای ستاد بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: دوران پر افتخار آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان داد که هم فیض الهی به ایشان رسیده و هم ایشان در دریافت این فیض کوشیده است.
وی با اشاره به رابطه آیت الله هاشمی رفسنجانی و امام (ره) گفت: برای شناخت رابطه آیت الله هاشمی رفسنجانی با امام(ره) باید رابطه برخی صحابه را با پیامبر(ص) به درستی شناخت؛ پیامبر مردان پاکباخته ای را تربیت کرد که مصداق «فِیهِ رِجالٌ یُحِبُّونَ أَنْ یَتَطَهَّرُوا» بودند.
وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از هر چیزی این مسیر را طی کرد، ایشان طهارت از شرق و غرب و از افراط و تفریط داشت و اساسا هسته اصلی خلق و خوی ایشان اعتدال بود.
آیت الله جوادی آملی بیان داشت: امام(ره)شدید القوی بود و شاگر خوبی همانند آیت الله هاشمی تربیت کرد، در حقیقت امام(ره)، آیت الله هاشمی رفسنجانی را به عنوان متعلم شدید القوی پروراند.
وی همچنین مرحوم هاشمی رفسنجانی را «ناصح» معرفی کرد و گفت:آیت الله هاشمی رفسنجانی درهمه حال ناصح ملت، انقلاب و نظام بود، نصحیت غیر از انتقاد، اعتراض، پرده دری و خصومت است.
وی ادامه داد: نصیحت یعنی جامه تقوا دوختن و بر تن جامعه عریان از عدل پوشاندن و او را به اعتدال رساندن! و این منش آیت الله هاشمی بود.
وی تاکید کرد: حفظ نام آیت الله هاشمی رفسنجانی درحفظ تراث و تفکر اوست و میراث آیت الله هاشمی رفسنجانی حفظ نظام، حفظ وحدت، حفظ اعتدال و حفظ عظمت و شکوه ملت ایران است.
در این دیدار محمد هاشمی، محسن و یاسر هاشمی و برخی دیگر از اعضای ستاد حضور داشتند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی دی ماه سال گذشته دارفانی را وداع گفت و در حرم مطهر حضرت امام راحل به خاک سپرده شد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر