کد خبر: 33245
A

روحانی: بنیان گروهک تروریستی که از قدرت های بزرگ و برخی کشورهای مرتجع منطقه ارتزاق می کرد، کنده شد

رییس جمهوری با تبریک پایان فعالیت گروهک های ترویستی در منطقه به رهبر معظم انقلاب، نیروهای مسلح و مردم عراق، سوریه و لبنان گفت: اساس و بنیان این گروهک کنده شد و این کار بزرگ و عظیمی بود.

روحانی: بنیان گروهک تروریستی که از قدرت های بزرگ و برخی کشورهای مرتجع منطقه ارتزاق می کرد، کنده شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در پنجمین کنگره سراسری خانه کارگر از رزمندگان اسلام، دیپلمات های کشور، دولت و ملت، رهبر معظم انقلاب ، نیروهای مسلح، ملت ایران، عراق و سوریه و لبنان به خاطر پایان گروهی که جز شر و نکبت و ویرانی و آدم کشی و توهش چیزی را به همراه نداشتند تشکر کرد.
وی ادامه داد: گروهک تروریستی که توسط قدرت های بزرگ و برخی کشورهای مرتجع منطقه ارتزاق و مسلح و پول به آنان داده شد، موزه های عراق و سوریه تاراج کردند و توسط همان دولت ها در بازار فروختند. ای کاش به همین اکتفا می شد و آثار موزه ها را می فروختند، دختران مردم را نیز در بازار فروختند و روی جنایتکاران تاریخ را سفید کردند، انسان ها را زنده زنده در قفس سوزاندند.
رییس جمهوری یادآور شد: بهترین جوانان این منطقه را با خنجر سر بریدند و به هیچ کس رحم نکردند. هیچ وقت فکر نمی کردیم در قرن بیست و یکم جنایتکارانی اینچنین وحشی و مورد حمایت قدرت های بزرگ، غربی ها و آمریکایی ها و به خصوص رژیم غاصب صهیونیستی قرار بگیرند و این همه جنایت کنند ؛ و چه فکرها که ارباب آن ها در سر نداشتند.
روحانی گفت: اربابان آن ها فکر می کردند این ها برای سالیان دراز در این منطقه می مانند و اختلاف، آدم کشی و غارت را ادامه می دهند . الحمدالله با عنایات پرودگار و با مجاهدت ملت های منطقه امروز می توانیم بگوییم این شر یا از سر مردم برداشته شده یا خیلی کم شده است البته آثار این گروهک هنوز ادامه خواهد داشت اما اساس و بنیان این ها کنده شد و این کار بزرگ و عظیمی بود.
وی ادامه داد: این پیروزی را به رهبر معظم انقلاب، نیروهای مسلح، ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران، نیروی قدس، سردار سلیمانی و به همه نیروهای نیروهایی که تلاش کردند تبریک می گوییم، همچنین به دیپلمات ها تبریک می گوییم که در اجلاس آستانه تلاش کردند برای اینکه منطقه را به صلح، ثبات و امنیت برگردانند.
رییس قوه مجریه گفت: در همین زمینه فردا اجلاس مهمی در کشور روسیه با حضور روسای جمهور سه کشور ایران، روسیه و ترکیه برگزار می شود تا برای مساله سوریه و آینده و امنیت این کشور و منطقه گفت و گو کنند و این یک خبر خوشی برای مردم ایران و منطقه است. البته کار اصلی را مردم و ارتش سوریه، عراق و لبنان انجام دادند اما کشورهایی از جمله جمهوری اسلامی ایران در این زمینه کمک کردند چرا که وظیفه همه ما مقابله با این جنایت بزرگی بود.
رییس جمهوری گفت: جای بسی تاسف است در شرایطی که مردم منطقه کار بزرگی انجام دادند، وزیران خارجه یک تشکیلات پوسیده، کهنه، بی رمق و بی اثر به نام اتحادیه عرب دور هم جمع شوند و تمام فکر و ذکر آن ها این باشد که عربستانی که این همه بر مردم یمن جنایت روا داشته و هر روز آن ها را بمباران می کند اظهار تاسف کنند که چرا مردم یمن موفق شدند در پاسخ آن همه بمباران ها یک موشک را به ریاض پرتاب کردند.
روحانی افزود: واقعا این نشان می دهد که در دنیای امروز، امتحان خداوند امتحان بزرگی است، این یک آزمایش بزرگ بود.
وی ادامه داد: آن زمان که مردم عراق در دست داعش گرفتار شدند اتحادیه عرب کجا بود؟ آن زمان که مردم سوریه را در حلب و دیرالزور سر می بریدند اتحادیه عرب کجا بود؟ آن روز که در یمن مردم زیر بمباران های شدید بودند و هنوز نیز هستند اتحادیه عرب کجا بود؟ آن روزی که در ارتفاعات عرسال در لبنان، تروریست ها، القائده و داعش حاکم شده بودند و مردم لبنان را تهدید می کردند این اتحادیه عرب کجا بود؟
رییس قوه مجریه گفت: این همه مردم فلسطین که ظلم می بینند این اتحادیه عرب کجاست؟ جای تاسف و تاثر است که یک عده ای که خودشان را مسلمان و عرب می نامند دور هم جمع شوند و اظهار تاسف کنند که یک ملت مظلوم توانسته است یک پاسخ دندان شکن دهد.
روحانی افزود: تاسف آن ها این است که چرا مردم، ارتش و مبارزان یمن موفق شدند برد موشک اسکادی که در انبار داشتند را افزایش دهند.

** هیچ گاه بین دولت و مردم فاصله ای وجود ندارد
رییس جمهوری در بخشی دیگر از سخنان خود از ملت بزرگ ایران به ویژه از مردم غیور و پهلوان استان کرمانشاه سپاسگزاری و تشکر کرد و گفت: در زلزله غم بار 7.3 ریشتر که زلزله ای بسیار شدید و مخرب بود همه در کنار هم بودند و هستند.
روحانی افزود: غم هموطنانمان، یارانمان، برادران و خواهرانمان غم همه ما است و کمک به آن هایی که در شرایط سخت قرار گرفتند وظیفه همه ما است.
وی ادامه داد: نمی خواهم بگویم حرکت ما بی نقص بوده است اما حرکت خوبی در این شرایط سخت شروع شد، همه مقام های مسوول، ارگان های دولتی، نیروهای نظامی و همه مردم کشور تلاش و کوشش کردند.
رییس قوه مجریه اظهارکرد: چقدر زشت است که برخی از رسانه های خارجی که گاهی می خواهند خود را طرفدار مردم ایران نشان دهند هرچند که همیشه علیه ملت اقدام کرده اند، اگر چیزی به عقلشان می رسد و در روز غم می خواهند حمایتی از مردم ایران کنند به فکر ایجاد اختلاف در میان مردم نباشند.
روحانی تاکید کرد: ملت ما ملت بیدار، هوشیار و متحدی است، دولت چیزی جز نمایندگی مردم ندارد و تمام قدرتش نمایندگی از طرف مردم است، دولت منتخب مردم است و با رای آنان مسوولیت را می پذیرد، هیچ گاه بین دولت و مردم فاصله ای وجود ندارد.
وی ادامه داد: هرآنچه ما انجام می دهیم از پول و امکانات مردم است، اگر دولت می گوید من در فلان جا کمکی یا کار عمرانی می کنم با پول مردم است، اگر پول نفت و مالیات است پول مردم است و خزانه متعلق به ملت است و دولت به نمایندگی از سوی مردم تلاش و کوشش خود را انجام می دهد.
وی اضاقه کرد: خداوند برادری، محبت، ایثار، فداکاری و مهربانی ما را نسبت به یکدیگر به خصوص در روزهای سخت بیشتر کند و با تلاش ملت و دولت غم از سیمای مردم داغ دیده و مصیبت دیده بخش هایی از استان کرمانشاه که دچار مصیبت شدند رفع شود البته در برخی از چیزها خداوند باید کمک کند، کسانی که عزیزانشان را از دست دادند خداوند باید به آن ها صبر دهد.
این خبر در حال تکمیل است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر