کد خبر: 33348
A

رایزنی تهران - جاکارتا در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد اسلامی در مالزی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهور اسلامی ایران امروز (سه شنبه )در مالزی در دیدار با وزیر برنامه ریزی اندونزی ضمن تشریح روند مفاد کمیسیون مشترک، راههای تقویت و افزایش همکاریهای دو کشور و فعال کردن بخش های خصوصی را مورد بحث و گفت و گو قرار دادند.

رایزنی تهران - جاکارتا در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد اسلامی در مالزی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، 'محمد جواد آذری جهرمی'وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران' و بامبانگ برودجونگورو' وزیر برنامه ریزی توسعه ملی اندونزی دراین دیدار که در حاشیه سیزدهمین مجمع جهانی اقتصاد اسلامی برگزار شد،بر تقویت و توسعه روابط دوجانبه تاکید کردند.
'محمد جواد آذری جهرمی' وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار دو جانبه ضمن تشریح توانمندی و تجارب و فعالیت های شرکتهای ایرانی در پروژه های مخلف صنعتی و فنی همچنین ظرفیت های مختلف ایران در زمینه 'فناوری ارتباطات و اطلاعات' (ICT) را به طرف اندونزیایی معرفی کرد.
علاوه براین آذری جهرمی نیز رفع موانع بانکی را به عنوان یکی از مهمترین عوامل گسترش روابط دو کشور مورد تاکید قرار داد.
دو طرف در این نشست همچنین با اشاره به تماس ها و رفت وآمدهای مقامات عالی رتبه دو کشور، بر تعاملات و گسترش همکاری های موجود تاکید کردند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز گذشته با هدف شرکت در سیزدهمین دوره مجمع جهان اقتصاد اسلامی که به میزبانی مالزی در شهر 'کوچینگ' ایالت 'ساراواک' در حال برگزاری است، وارد این کشور شد.
سیزدهمین مجمع جهانی اقتصاد اسلامی (WIFE) از امروز با حضور 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی به صورت رسمی در در شهر 'کوچینگ' ایالت ساراوک این کشور آغاز تا پایان روز پنج شنبه هفته جاری (دوم آذر) ادامه دارد.
در این مجمع 'محمد جواد آذری جهرمی' وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در راس یک هیات اقتصادی و مرضیه افخم سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی شرکت دارند.
به گزارش ایرنا،'محمد جواد آذری جهرمی' وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز همچنین در سخنانی در این مجمع پیشنهاد کرد، در کشورهای اسلامی مطالعه ایجاد قطب های مختلفی بر اساس تخصص ها و منابع موجود با هدف تعیین نقشه راه توسط سازمان همکاری های اسلامی و بانک توسعه اسلامی انجام شود.
وی ضمن اعلام آمادگی ایران به منظور انجام چنین مطالعه ای، بیان کرد: ایجاد قطب های مختلف در کشورهای اسلامی از قبیل قطب فناوری ، فناوری اطلاعات، بانکی، خدمات پزشکی و بهداشتی می توانند خدمات و محصولات را به جمعیت بیشتری در همه کشورهای اسلامی ارائه کنند، تا اینکه این قبیل خدمات و کالاها محدود به بازار کوچکتری باشند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر